Ovo je najčudniji kamen na Marsu

Neobična formacija nalik na zube morskog psa ili zmajevu kralježnicu snimljena je NASA-inim Curiosity roverom na Marsu, pružajući uvide u geološku povijest Crvenog planeta.

Najčudnija stijena na Marsu: Rover Curiosity otkriva bizaran marsovski oblik

NASA-in rover Curiosity na Marsu snimio je impresivnu sliku tijekom uspona na Mount Sharp. Na slici se vidi neobičan oblik na tlu koji podsjeća na niz zuba morskog psa ili poluzakopanu zmajevu kralježnicu. Snimljeno 1. travnja roverovom kamerom Mastcam, astrobiologinja Nathalie A. Cabrol izjavila je da je to “najčudnija stvar” koju je vidjela u svojih 20 godina proučavanja Marsa.

Fizičko objašnjenje za znatiželjnu formaciju

Misija rovera Curiosity objasnila je sliku na svom Twitter računu, otkrivajući da je drevna podzemna voda na Marsu prenosila minerale koji su očvrstili stijenu na određenim područjima više nego na drugima. Vjetrovna erozija konačno je oblikovala te neobične pojedinosti, ostavljajući za sobom zapanjujuću marsovsku formaciju.

Prethodna otkrića vjetrovno erozivnih marsovskih oblika

Curiosity je prethodno dokumentirao druge maštovite oblike na marsovskoj površini stvorene vjetrovnom erozijom, dodatno obogaćujući naše razumijevanje geoloških procesa planeta.

Rover Curiosity: Otkrivanje tajni Marsa

Otkako je stigao na Mars 2012. godine, rover Curiosity znatno je unaprijedio naše znanje o Crvenom planetu. Njegova misija, usmjerena na procjenu sposobnosti Marsa za održavanje života te proučavanje njegove klime i geologije, dovela je do brojnih otkrića.

Od pronalaska dokaza o drevnim koritima rijeka do otkrivanja organskih molekula, Curiosity nam je pružio vrijedne uvide u prošlost i sadašnjost planeta, otvarajući put budućim istraživanjima i potencijalnoj ljudskoj kolonizaciji.