Orion poslao nevjerojatnu snimku Zemlje i Mjeseca

NASA-ina svemirska letjelica Orion na putu prema Mjesecu s našim planetom u pozadini (©NASA).

Novi video prikazuje letjelicu Orion na putu oko Mjeseca, a u pozadini se vidi i Zemlja tijekom približavanja letjelice udaljenoj strani našeg satelita.

Artemis

Misija Artemis I nastavlja stvarati povijest jer započinje novu eru istraživanja Mjeseca. Na svom putu do Mjeseca, svemirska letjelica Orion dokumentirala je svoje putovanje nizom ‘selfija’, pa čak i video zapisima.

Dok je obilazila Mjesec, letjelica je nakratko izgubila kontakt s kontrolom misije. Ovo je nešto što se očekivalo. Uspostava veze dogodila se nakon što je letjelica obavila snimanje pri odlasku u 7:44 ujutro. Orion je aktivirao svoje sustave za manevriranje na dvije minute i trideset sekundi.

NASA uspješno lansirala Artemis 1

U ovom trenutku bespilotna letjelica bila je na udaljenosti od 527 kilometara iznad Mjeseca, putujući ukupnom brzinom od 8000 kilometara na sat. Ubrzanje ju je gurnulo na udaljenost od 130 kilometara od Mjeseca, brzinom od oko 8200 kilometara na sat. U to vrijeme letjelica je bila 370.000 kilometara od našeg planeta.

Retrogradna orbita

Prema NASA-i prelet bez napajanja je jedan od dva potrebna manevara koji će postaviti Orion u daleku retrogradnu orbitu oko Mjeseca. Svemirska letjelica će u petak, 25. studenoga, pomoću European Service Module izvršiti ‘paljenje’ kako bi se postavila u retrogradnu orbitu.

Na ovoj udaljenoj točki oko Mjeseca Orion će izvoditi razne testove i zadatke. Ostat će u retrogradnoj orbiti oko Mjeseca sedam dana. Dodatno, ova daleka retrogradna orbita smjestit će svemirsku letjelicu Orion 64.300 km iznad Mjeseca. Očekuje se da će se najveća udaljenost između Oriona i Zemlje dogoditi 28. studenog kada bi se nova NASA-ina letjelica trebala naći na nevjerojatnih 432.000 kilometara od Zemlje (tj. oko 92.000 km od Mjeseca).

NASA može komunicirati s misijama kao što je Artemis I zahvaljujući takozvanom Deep Space Networku pomoću kojeg znanstvenici upravljaju s nizom važnih aspekata misije – kao što su korekcije putanje, ‘paljenja’ pogona, te ulazak i napuštanje retrogradne orbite. Near Space Network je tu da stoga pruži komplementarne navigacijske podatke.

NASA-ina misija Artemis ‘premašuje’ očekivanja