NASA testirala novu Mjesečevu raketu

SLS core stage. Izvor: Nasa.gov

Posljednji put je ispitivanje sustava lansiranja završilo hitnim obustavljanjem. NASA je provela drugo veliko ispitivanje svoje rakete koja se ovaj put umalo zapalila. Test je trajao više od 8 minuta, a prijenos uživo mogao se pratiti na NASA-inom YouTube kanalu. Na kameri koja je snimala motore gledatelji su mogli vidjeti malu vatru koju je NASA pripisala jednoj od zapaljenih traka na motoru.

Testiranje Sustava za lansiranje u svemir (SLS)

Ispitivanje temeljnog sustava za lansiranje u svemir (SLS) održano je u četvrtak popodne (18. ožujka 2021.) na NASA-inom poligonu Mississippi, u pogonu dizajniranom za držanje snažnog stroja u mjestu dok mu se pale motori.

Test je označio kraj osam faza “zelenog pokretanja” glavne rakete SLS-a koja je dizajnirana kako bi demonstrirala sposobnost misije za let u svemir. Sada je raketa u teoriji spremna za stvarno testno lansiranje. Bio je to drugi pokušaj agencije da upali osnovnu komponentu SLS-a nakon što je test 16. siječnja završio prekidom samo 67,7 sekundi nakon pokretanja, zbog “velikog kvara komponente”. Ovog puta NASA je držala motore upaljenima preko 4 minute kako bi stručnjaci prikupili podatke.

Glavni motori. Izvor: nasa.gov

Neobična vatra zaokupila je pažnju gledatelja

“Ako se traka dovoljno zagrije, ljepljivi sloj ispod površine trake počne gorjeti što ovdje možemo vidjeti u izobilju”, rekao je NASA-in komentator tijekom web prijenosa. “Ali nije bilo uranjenog gašenja, što je bila iznimno dobra vijest.”

Sljedeći NASA-in korak je pričvršćivanje motora glavne komponentu na ostatak SLS-a te njihovo prvo lansiranje u svemir. Agencija je priopćila kako planira poslati SLS bez ljudske posade na putanju oko Mjeseca. Nažalost, datum za tu misiju nije određen, a projekti SLS-a se i inače često odgađaju.

Komponenta motora u pripremi za testiranje. Izvor: nasa.gov

Dugoročni cilj SLS-a je služiti kao platforma za misiju Artemis: projekt izgradnje svemirske stanice u orbiti oko Mjeseca i njeno korištenje kao “prolaz” za spuštanje astronauta na Mjesec.

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram