Astronomija

NASA je otkrila prisutnost vode na površini asteroida

Po prvi puta, međunarodni tim znanstvenika uspio je detektirati molekule vode na površini asteroida.

Analizom podataka dobivenih putem Stratosferskog opservatorija za infracrvenu astronomiju (SOFIA), teleskopa postavljenog na modificiranom putničkom avionu Boeing 747, istraživači su identificirali distinktivne potpise molekula vode u srednjem infracrvenom spektru na dvama od četiri analizirana asteroida bogata silikatima.

Otkriće prisutnosti vode – u količini dovoljnoj da se napuni boca od 355 mililitara iz kubičnog metra asteroidnog tla – na ovim nebeskim tijelima moglo bi nam omogućiti ključne uvide u distribuciju vode unutar našeg sunčevog sustava te time usmjeriti potragu za potencijalnim izvanzemaljskim životom, ukoliko on zaista postoji. Osim toga, ovo bi otkriće moglo doprinijeti razumijevanju kako je život nastao na Zemlji, s obzirom na teorije koje sugeriraju da je voda na naš planet dopremljena preko asteroida prije milijardi godina.

Asteroidi bogati silikatima nastaju znatno bliže Suncu u odnosu na njihove ledeni ekvivalente.

Asteroidi Iris i Massalia

“Identificirali smo značajku koja se jasno može pripisati molekularnoj vodi na asteroidima Iris i Massalia,” naglasila je Anicia Arredondo, glavna autorica novog istraživanja objavljenog u časopisu Planetary Science Journal.

Iris, ogromna svemirska stijena promjera 200 kilometara, kruži Sunčevim sustavom između Marsa i Jupitera, dok se Massalia, s promjerom od 135 kilometara, nalazi u istoj regiji. Ovo istraživanje nadovezuje se na prethodna opažanja SOFIA-e, koja su dokazala prisutnost molekula vode u jednom od najvećih Mjesečevih kratera.

“Naša metodologija temelji se na uspjehu tima koji je otkrio molekularnu vodu na osunčanoj površini Mjeseca,” dodala je Arredondo. “Vjerovali smo da bi SOFIA mogla detektirati ovu spektralnu značajku i na drugim nebeskim tijelima. S obzirom na intenzitet spektralnih značajki, količina vode na asteroidu usporediva je s onom na osunčanoj površini Mjeseca,” pojasnila je Aderrondo.

Tim je izrazio veliko uzbuđenje povodom korištenja moćnog Svemirskog teleskopa James Webb za daljnje istraživanje asteroida u potrazi za vodom.

“Proveli smo početna mjerenja za još dva asteroida pomoću Webba tijekom njegovog drugog ciklusa,” izjavila je Aderrondo. “Podnijeli smo prijedlog za nadolazeći ciklus s ciljem istraživanja dodatnih 30 meta,” nastavila je. “Ova istraživanja će proširiti naše razumijevanje distribucije vode u sunčevom sustavu.