• Svemir
  • NASA-ina svemirska letjelica srušila se u Saharu nakon što je povučena iz upotrebe

Svemirska letjelica NASA-e Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager (RHESSI) ponovno je ušla u Zemljinu atmosferu 19. travnja, gotovo 21 godinu nakon lansiranja. Misija RHESSI-ja, od 2002. do 2018., bila je usmjerena na promatranje sunčevih baklji iz niske Zemljine orbite, doprinoseći razumijevanju znanstvenika o snažnim energetskim eksplozijama, prema izjavi NASA-e.

Svemirska letjelica NASA-e srušila se u Saharu

Ministarstvo obrane potvrdilo je da je 300 kilograma teška svemirska letjelica ponovno ušla u atmosferu iznad Sahare. Iako je većina svemirske letjelice izgorjela tijekom ponovnog ulaska, očekivalo se da će neki dijelovi preživjeti.

Pionirsko snimanje sunčevih baklji

Misija svemirske letjelice uključivala je snimanje visokoenergetskih elektrona u sunčevim bakljama pomoću njezina spektrometra za snimanje, koji je bilježio rendgenske zrake i gama zrake s Sunca. To je bio prvi put da su snimljene gama-zrake i visokoenergetske rendgenske zrake sunčevih baklji.

Dekodiranje tajni sunčevih baklji

Podaci iz RHESSI-ja pružili su bitne uvide u sunčeve baklje i povezane koronalne mase koje izbacuju materiju. Ti događaji ispuštaju ogromnu energiju u sunčevu atmosferu i mogu poremetiti Zemljine električne sustave. RHESSI-jevi nalazi pomogli su istraživačima razumjeti učestalost, položaj i kretanje energetskih čestica u sunčevim bakljama.

Otkrivanje raznolikih solarnih fenomena

RHESSI je dokumentirao veličine sunčevih baklji, od sitnih nanobaklji do masivnih superbaklji, te je napravio nesrodna otkrića, poput poboljšanja mjerenja oblika Sunca i otkrivanja da su terestrički gama-zračni bljeskovi češći nego što se prije mislilo.

Misija završava

Nakon 16 godina rada, NASA je povukla RHESSI zbog poteškoća s komunikacijom. RHESSI je bio dio NASA-ine misije Small Explorers.