NASA će svemirsku letjelicu srušiti na asteroid 2022.

Zatim će se na asteroide lansirati još jedna letjelica za procjenu rezultata udara.

NASA nam je dala službeni datum lansiranja dugo očekivane misije DART. Čovječanstvo počinje razumijevati i procjenjivati potencijalne prijetnje Zemlji iz svemira. Svemirska letjelica DART bit će prvi pokušaj promjene putanje asteroida s izravnim udarcem. Ako uspije, ova će se tehnika koristiti u dalekoj budućnosti za zaštitu Zemlje od opasnih asteroida.

Sve što trebate znati o misiji DART na asteroid Didymos

Dvojni asteroid Dydimos

Dvostruki asteroid (65803) Dydimos pripada obitelji Apollo, ne predstavlja prijetnju za naš planet i sastoji se od dva tijela promjera 750 i 160 metara.

Prikladna orbita

Pokazalo se da je orbita po kojoj se kreće ovaj sustav bila vrlo pogodna za projekt DART (Test dvostrukog preusmjeravanja asteroida) za promjenu putanje leta manjeg tijela pomoću usmjerenog udara svemirske letjelice. Stručnjaci su predložili korištenje slične tehnike u budućnosti za zaštitu Zemlje od opasnih objekata.

Infografija misije DART i očekivani učinak sudara s asteroidom.Izvori: NASA/Johns Hopkins APL

Svemirska letjelica DART

Uređaj će težiti 500 kilograma, nosit će solarne i zvjezdane senzore, kao i DRACO kameru s otvorom blende od 20 centimetara i LICIACube CubeSat, koji će se odvojiti od DART -a nekoliko dana prije kontakta s asteroidom i nadzirat će sudar . DART će doći do cilja uz pomoć ionskih motora, koji će primati energiju iz solarnih panela ROSA.

Novi datum lansiranja misije DART

U početku je lansiranje vozila u svemir pomoću rakete -nosača Falcon 9 bilo predviđeno za razdoblje od 21. srpnja do 24. kolovoza 2021., ali NASA je odlučila odgoditi lansiranje misije za 23. studenog 2021. godine.

Razlozi

Razlog su problemi koji su nastali tijekom stvaranja i ugradnje DRACO kamere i solarnih panela na uređaj, osim toga, pandemija koronavirusa odigrala je ulogu u prijenosu, što je zakompliciralo rad stručnjaka. Odgoda lansiranja misije DART neće uzrokovati promjenu datuma dolaska na asteroid, koji je zakazan za kraj listopada 2022. godine.

Umjetnikov dojam letjelice Hera tijekom njene misije da pristupi promjeni u Dimorphosovoj orbiti.Izvori: ESA – Ured za znanost

Svemirska letjelica Hera

Hera je svemirska letjelica koja će biti lansirana na Didymos kako bi se procijenili rezultati DART -ove misije. Očekuje se da će Hera u svemir lansirati u listopadu 2024. godine, a stići na Didymos 2027. godine, isporučivši satelite 6U APEX (Asteroid Prospection Explorer) i Juventas CubesSAT, koji će pokušati sletjeti na Dimorphos na kraju svoje misije.

Ciljevi

Zadaci vozila uključuju proučavanje reljefa i sastava površine asteroida, uključujući udarni krater, utvrđivanje njihovog oblika i mase, kao i proučavanje unutarnje strukture na temelju niskofrekventnih radarskih opažanja i utvrđivanje činjenice promjena Dimorphosove orbite.

• ESA. (n.d.). Industry starts work on Europe’s Hera Planetary Defence Mission.
• O’Neill, M. (2021, October 7). NASA to launch Double asteroid redirection test mission – preventing a hazardous asteroid from striking Earth. SciTechDaily.
 Pietsch, B. (2021, October 6). NASA will shoot rocket at asteroid to test ‘planetary defense’ strategy. The Washington Post.
 Specktor, B. (2021, October 7). NASA spacecraft will crash into an asteroid at 15,000 mph. will it make a dent? LiveScience.