NASA: Asteroid Bennu vjerojatno neće pogoditi Zemlju

Izvor: jpl.nasa.gov

Asteroid poznat kao Bennu proći će 2135. godine na pola udaljenosti između Zemlje i Mjeseca, a vjerojatnost udara vrlo je mala, zaključili su NASA-ini stručnjaci u srijedu.

Karakteristike asteroida Bennu

OSIRIS-REx, NASA-ina svemirska letjelica, provela je dvije godine u blizini Bennua, asteroida širokog oko 500 metar), promatrajući njegovu veličinu, oblik, masu i sastav te nadgledajući njegovu orbitalnu putanju oko Sunca.

Izvor: Wikimedia Commons.
Bennu sadrži materijale koji potječu iz ranog doba formiranja našeg Sunčevog sustava. Asteroid je prekriven masivnim stijenama. Izvor: Wikimedia Commons.

Svojom robotiziranom rukom svemirska letjelica prikupila je i uzorak s površine asteroida koji će istraživačima pomoći odrediti buduću putanju Bennua. Stijene i prašina koje je prikupio OSIRIS-REx trebali bi se vratiti na Zemlju 24. rujna 2023. godine.

Bennu stiže 2135. godine

Bennu je otkriven 1999. godine i klasificiran je kao potencijalno opasan asteroid. Zemlji će se približiti u rujnu 2135.

Znanstvenike zanima kako će Zemljina gravitacija i fenomen poznat kao Jarkovskijev efekt, utjecati na njegovu buduću putanju i potencijalni udar.

NASA-ina svemirska letjelica OSIRIS-REx. Izvor: Nasa.gov.

“Podaci OSIRIS-REx-a daju nam mnogo preciznije informacije, možemo testirati granice naših modela i izračunati buduću putanju Bennua s vrlo visokim stupnjem preciznosti”, rekao je Davide Farnocchia, znanstvenik iz Centra za istraživanje objekata u blizini Zemlje u NASA-inom laboratoriju za mlazni pogon u Kaliforniji.

“Nikada prije nismo modelirali putanju asteroida s ovakvom preciznošću”, rekao je Farnocchia, vodeći autor studije objavljene u časopisu Icarus. “Općenito je vjerojatnost udara vrlo mala”, naglasio je. “Ne bismo se trebali previše brinuti zbog toga.”

Rizik od udara je vrlo malen

Farnocchia tvrdi da je rizik od Bennua “manji nego od neotkrivene populacije objekata slične veličine”.

Istraživači su utvrdili Bennuovu ukupnu vjerojatnost udara od sada do 2300. godine na otprilike 1 na prema 1750, odnosno 0,057 posto.

OSIRIS-REx. Izvor: Nasa.gov.

“Još uvijek istražujemo ono što ne poznajemo u svemiru – objekte koji čekaju svoje otkriće”, rekao je Lindley Johnson iz NASA -inog Ureda za koordinaciju planetarne obrane.

Johnson je rekao da su istraživači proučavali načine preusmjeravanja orbite asteroida ako to ikada postane potrebno. Rekao je da bi asteroid koji bi udario u Zemlju uzrokovao krater otprilike 10 do 20 puta veći od samog objekta, dok bi područje devastacije bilo otprilike 100 puta veće od kratera. Johnson ipak dodaje “Stvarno mislimo da ne moramo ništa poduzeti u vezi Bennua.”

Pridružite se raspravi u  našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram

Anonymus (11. kolovoza 2021.), Only slight chance of asteroid Bennu hitting Earth: NASA, Phys.org (preuzeto 11. kolovoza 2021.)

Potter S. (11. kolovoza 2021.), NASA Spacecraft Provides Insight into Asteroid Bennu’s Future Orbit, Nasa.gov (preuzeto 11. kolovoza 2021.)

Strickland A. (11. kolovoza 2021.), NASA’s OSIRIS-REx mission reveals key insights into hazardous asteroid Bennu’s approach to Earth, edition.cnn.com (preuzeto 11. kolovoza 2021.)