Evo nove spektakularne slike Jupiterovog mjeseca Ije

Ija

U subotu, 3. veljače, svemirska letjelica NASA-e, Juno, ostvarila je svoj drugi najbliži prelet Ija, jednog od najzanimljivijih mjeseca Jupitera. Kao i prilikom prethodnog preleta 30. prosinca 2023., letjelica je prošla na udaljenosti od približno 1.500 kilometara od površine Ija. Ove misije imaju za cilj prikupiti nove podatke o vulkanskoj aktivnosti Ija te istražiti mogućnost postojanja ogromnog oceana magme ispod njegove stjenovite površine, kako objašnjava Southwest Research Institute (SWRI), koji sudjeluje u projektu.

Nova slike Juno letjelice koja prikazuje površinu Jupiterovog mjeseca Ije. SWRI.

Ovi preleti predstavljaju najbliže susrete s ovim vulkanskim mjesecom koje je bilo koja svemirska letjelica ostvarila u posljednjih dvadeset godina, od vremena NASA-ine misije Galileo. Očekuje se niz detaljnih snimki koje će pružiti nove informacije o kompleksnoj površini ovog mjeseca.

Prije ovih povijesnih preleta, Juno je pratio vulkansku aktivnost Ija s udaljenosti koje variraju od otprilike 11.000 do 100.000 kilometara. Zahvaljujući ovim opservacijama, dobiveni su prvi pogledi na sjeverni i južni pol mjeseca, proširujući naše razumijevanje njegovih geoloških i vulkanskih karakteristika. Osim Ija, Juno je izvršio i bliske prelete pokraj Jupiterovih ledenih mjeseci Ganymeda i Europe, doprinoseći bogatijem razumijevanju ovih svjetova i njihovih složenih ekosustava.