Meteor preletio iznad sjevernog Teksasa

Vatrena kugla sinoć je preletjela iznad sjevernog Teksasa. Stotine ljudi svjedočilo je bljesku meteora.

Vatrena kugla uznemirila stanovnike sjevernog Teksasa

Nebeska drama dogodila se u nedjelju (25. srpnja) oko 21 h prema lokalnom vremenu, kako navodi CBS Dallas-Fort Worth. Neprofitno Američko meteorsko društvo (AMS) od tada je zabilježilo 213 izvještaja o vatrenoj kugli, uključujući tri videozapisa. Svjedoci su uglavnom bili na sjeveroistoku Teksasa, ali neki su izvijestili da su vidjeli vatrenu kuglu iznad Oklahome, Missourija, Arkansasa i Louisiane.

Videozapisi prikazuju veliki objekt kako nekoliko sekundi leti nebom. Većina svjedoka procijenili su trajanje bljeska između 3 i 4 sekunde.

Sjajan poput Venere

Vatrena kugla je svaki meteor koji je otprilike sjajan poput planete Venere na večernjem nebu, navodi AMS. Prema NASA-i, ovi objekti mogu biti prilično veliki, promjera preko jednog metra prije nego ih trenje atmosfere počne spaljivati. Obično ne preživljavaju dovoljno dugo da bi stigli do tla, iako neke veće vatrene kugle mogu eksplodirati u fragmente koje zatim ipak pronađu lovci na meteorite. Vatrene kugle koje eksplodiraju poznate su kao bolidi.

Sveprisutnost kamera omogućava snimanje vatrenih kugli poput one koja je prošlo ljeto osvijetlila nebo iznad Tennesseeja te zelene kugle koja je prošlu jesen iznenadila istraživače na brodu u Tasmanovom moru. Vatrenoj kugli koja je pala iznad Teksasa prethodio je samo nekoliko sati veliki meteor koji je eksplodirao iznad Norveške.

Godina meteorita

U ožujku je bolid (dovoljno velik da se mogao vidjeti tijekom dana) potresao Englesku, Wales i sjevernu Francusku snažnom bukom. Prije toga, u veljači, jedan bolid je također posipao svoje komade na području Engleske, uključujući u dvorište jednog kućanstva.

Tisuće malih meteorita svake godine pogodi Zemlju, iako većina padne neprimjetno u ocean ili u nenaseljena područja. Više tisuća komada kamene i svemirske prašine u potpunosti izgori u atmosferi što znači da su vidljivi samo kao meteori.

Sljedeća najbolja prilika za vidjeti meteore je u kolovozu kada će Zemlja proći kroz ostatke kometa Swift-Tuttle, stvarajući godišnji meteorski pljusak poznat kao Perzeidi. Ti su meteori presićušni i krhki da bi dosegli Zemlju, ali stvaraju svjetlosni ‘show’ s preko 100 zvijezda padalica na sat.

Pappas S. (27.7.2021.), Fireball streaks across North Texas, creating light show and sonic boom, Hundreds of people witnessed the flash., livescience.com (preuzeto 27.7.2021.)