Kineski rover snimio zvuk na Marsu

Kina je objavila dva nova videozapisa snimljenih kamerama rovera Zhurong na Marsu!

Kineska nacionalna svemirska uprava objavila je video slijetanja rovera Zhurong na Mars, kao i njegovo kretanje na površini planeta. Uz to, stručnjaci su objavili snimku zvukova koji prate izlazak rovera s platforme za slijetanje, slično snimkama koje je podijelila NASA kad je rover Perseverance sletio na Crveni planet.

Zhurong je poslan na Mars u sklopu misije Tianwen 1 i djeluje u ravnici Utopije od svibnja ove godine. Početni cilj misije bila je testirati tehnologiju slijetanja robotskih vozila na Mars, kao i pokazati funkcionalnost rovera i platforme za slijetanje na Crvenom planetu.

Rover je započeo znanstveni program koji uključuje proučavanje klimatskih uvjeta, površine Marsa i njegovog podzemnog sloja. Misija je razvijena na temelju tehnologija korištenih za stvaranje lunarnih postaja Chang’e. Rover je opremljen sa šest znanstvenih instrumenata, sposoban je samostalno se kretati terenom i na Marsu mora raditi najmanje 92 zemaljska dana.

Do danas je Zhurong planetom proputovao 236 metara i već je poslao prve znanstvene podatke. 27. lipnja 2021. CNSA je objavila brojne nove slike rovera, kao i dva videozapisa. Prvi prikazuje snimke snimljene kamerama tijekom spuštanja platforme za slijetanje u atmosferu Marsa. Uhvatili su trenutke otvaranja padobrana, odvajanje padobrana i stražnjeg zaslona, kao i samo slijetanje.

Drugi video prikazuje izlaz rovera s platforme za slijetanje i njegove manevre tijekom postavljanja odvojive kamere na površinu Marsa za selfieje. Tijekom sastavljanja, roverov je meteorološki sustav bilježio zvukove koji proizlaze iz kretanja kotača vozila duž šina platforme i tla.

Potpuno snimanje zvuka na Marsu trenutno vrši NASA-in rover Perseverance, koji je prethodno snimao buku vjetra, lasersko kliktanje na kamenje, šuštanje njegovih kotača i propelere dronova. Očito je da su kineski rezultati neusporedivi s NASA-inim, ali to je svejedno još jedan povijesni uspjeh za kinesku nacionalnu svemirsku upravu.

Unatoč tome, trebalo nam je više od mjesec dana da vidimo prve video zapise i zvučne snimke s rovera Zhurong na Marsu. Ako ste propustili naše prethodne članke o misiji, podsjetit ću vas sada da je kineska misija imala početnih problema s prijenosom podataka.

Problem je u tome što Kina ima samo jedan orbiter oko Crvenog planeta i trebalo je vremena prije nego što su stručnjaci prilagodili svoj položaj kako bi prenijeli podatke na Zemlju.

Sljedeći problem je očigledna tajanstvenost koja pokriva sve kineske misije. Nikad ne emitiraju svoja slijetanja i često prođu dani prije nego što svijet vidi bilo kakvu snimku. Rekao bih da imamo sreću da imamo čak desetak slika koje su već podijeljene s javnošću. I definitivno nisam očekivao ove nove videozapise.Uz sve rečeno,  završimo ovaj članak prekrasnom panoramom rovera Zhurong.

Ovo je panorama okolice na kojoj možete vidjeti platformu za slijetanje i snimak tragova s kotača rovera. Podijeljen je s novim zvučnim snimkama s rovera Zhurong na Marsu. Izvor: CNSA

• Amos, J. (2021, June 27). China releases videos of its Zhurong Mars rover. BBC News.
 Lyons, K. (2021, June 27). Listen to the sounds of China’s Zhurong rover on the surface of Mars. The Verge.
• Malik, T. (2021, June 27). Hear the 1st sounds on Mars from China’s Zhurong rover and watch it drive in new video. Space.com.
• Mallapaty, S. (2021, June 28). First video and sounds from China’s Mars rover intrigue scientists. Nature News.