• Svemir
  • Kina planira sletjeti s astronautima na Mjesec do 2030. godine

Kina planira sletjeti s astronautima na Mjesec do 2030. godine

Apollo 11 - otisak na Mjesecu (NASA)

Vodeći kineski lunarni znanstvenik otkriva da je zemlja na putu da do 2030. godine sleti astronauti na Mjesec, dok istovremeno radi na izgradnji trajne lunarne baze.

Kineske ambicije za slijetanje na Mjesec

Wu Weiren, glavni dizajner kineskog programa istraživanja Mjeseca, samouvjereno je najavio da će kineski astronauti sletjeti na Mjesec do 2030. godine. Također je izjavio da zemlja trenutačno razvija potrebnu opremu za uspješno slijetanje na Mjesec.

Napredak u svemirskoj tehnologiji

Kina radi na raketama sljedeće generacije za lansiranje nadograđene letjelice s posadom, kao i na lunarnom roveru. Testni let za novu raketu zakazan je za 2027. godinu, dok je nova letjelica već završila misiju bez posade.

Uvid u buduće slijetanje na Mjesec

Wu Yansheng, predsjednik China Aerospace Science and Technology Corporation (CASC), ranije je ove godine podijelio animirani niz koji prikazuje očekivano kinesko slijetanje s posadom na Mjesec.

Od kratkotrajnog boravka do trajne lunarne baze

Iako misija koju je spomenuo Wu Weiren omogućuje privremeni boravak na Mjesecu, Kina također planira izgradnju trajne baze pod nazivom Međunarodna lunarna istraživačka stanica u 2030-ima. Prvi koraci za ovaj projekt uključuju slanje robotskih misija na južni pol Mjeseca kako bi testirali 3D tehnologiju ispisa za izradu “Lego sličnih” cigli od lunarnog tla.

Međunarodna suradnja u istraživanju Mjeseca

Kina traži međunarodne partnere za svoje lunarno istraživanje, baš kao što Sjedinjene Američke Države prikupljaju potporu za svoj program Artemis. Wu Weiren naglasio je da je kineska Međunarodna lunarna istraživačka stanica otvorena za suradnju s razvijenim zemljama, zemljama BRICS-a i nekim zemljama u razvoju u Africi.