• Svemir
  • Jupiter- jedini planet u našem Sunčevom sustavu koji ne kruži oko Sunca

Jupiter- jedini planet u našem Sunčevom sustavu koji ne kruži oko Sunca

Jupiter je toliko velik da zapravo ne kruži oko sunca. Evo kako.

Jupiter, peti planet našeg sunčevog sustava od Sunca, masivni plinski div koji štiti Zemlju i unutarnje planete od potencijalnih katastrofalnih udara kometa i asteroida, jedinstveniji je nego što mislite.

Plinski div toliko je ogroman da zapravo ne kruži oko Sunca.

Jupiter je masom 2,5 puta veći od SVIH ostalih planeta u našem Sunčevom sustavu zajedno.

To znači da je toliko neobično velik, da se težište između plinskog diva i Sunca ne nalazi unutar Sunca, već je to točka u prostoru, smještena neposredno iznad površine Sunca.

I za to postoji savršeno racionalno objašnjenje. Kada manji objekt kruži oko većeg, manje tijelo ne kruži oko većeg u savršenom krugu. Umjesto toga, oba ova objekta kruže oko ‘zajedničkog’ centra gravitacije; što znači da se sastaju negdje u savršenom centru.

Ali Jupiter je poseban.

Zbog činjenice da je plinski div tako pozamašan, njegovo središte mase sa Suncem leži točno 1,07 sunčevih radijusa od središta sunca – 7% sunčevog radijusa na površini Sunca.

Ovaj GIF iz NASA-e ( nije u mjerilu) objašnjava taj učinak:

Plinski div toliko je velik (procjenjuje se na približno 143.000 kilometara širine) da bi mogao proždrijeti sve poznate planete u našem Sunčevom sustavu.

Zapravo, oko 1300 Zemlja stane u ovaj plinski div.

Težište našeg planeta nalazi se toliko blizu središta Sunca da je taj učinak zanemariv. Čini se da se veći objekt (Sunce) ne miče, dok manji objekt (Zemlja) kruži oko njega.

Zapravo se isto može reći za sve ostale planete u našem Sunčevom sustavu poput Merkura, Venere, pa čak i Saturna; njihova središta mase sa Suncem nalaze se duboko u samom suncu.