• Tehnologija
  • Jeff Bezos predstavlja viziju budućnosti: Milijuni ljudi u svemirskim stanicama
Tehnologija

Jeff Bezos predstavlja viziju budućnosti: Milijuni ljudi u svemirskim stanicama

Jeff Bezos, osnivač Amazona i izvršni direktor Blue Origina, ima viziju budućnosti u kojoj će milijuni ljudi živjeti u masivnim cilindričnim svemirskim stanicama koje plutaju kroz udaljene prostore našeg Sunčevog sustava. U ovom scenariju, Zemlja bi postala daleka točka, mjesto s kojeg smo potekli.

U nedavnom intervjuu s poznatim podcasterom Lexom Fridmanom, Bezos je elaborirao ideju staništa inspiriranu djelima znanstveno-fantastičnog pisca Gerarda K. O’Neilla. Prema Bezosu, ovi bi svemirski habitati mogli omogućiti preživljavanje astronomskog broja ljudi.

Bezosova vizija uključuje “trilijun ljudi koji žive u Sunčevom sustavu”, kako je izjavio Fridmanu. Govoreći o potencijalu ljudskog genija, Bezos je istaknuo: “Ako bismo imali trilijun ljudi, u svakom trenutku bismo imali 1.000 Mozarta i 1.000 Einsteina.”

“Ostvarivanje ove vizije moguće je jedino putem gigantskih svemirskih stanica,” naglasio je Bezos, dodajući kako su “površine planeta jednostavno premale” za tako ambiciozan plan.

Bezosova ideja drastično se razlikuje od vizije Elona Muska, izvršnog direktora SpaceX-a, koji zagovara uspostavu “multiplanetarnog” čovječanstva s gradovima na drugim planetima, poput Marsa.

No, Bezos ne vidi Zemlju samo kao bivši dom. Prema njemu, naša bi planeta mogla postati destinacija za odmor, poput Nacionalnog parka Yellowstone, mjesto gdje bi ljudi dolazili na izlete iz svemirskih kolonija.

Osim toga, Bezos je izrazio optimizam prema budućnosti umjetne inteligencije (AI), govoreći Fridmanu kako su ljudi “previše zabrinuti” zbog potencijalnih opasnosti te tehnologije. Iako je izbjegao izravno kritizirati Elona Muska, Bezos je naglasio da Musk “mora biti vrlo sposoban vođa”, unatoč tome što ga osobno ne poznaje dobro.

Zaključno, Bezosova vizija svemirskih staništa možda postane utočište u budućnosti kada klimatske promjene učine život na Zemlji nepodnošljivim — paradoks koji ne izmiče činjenici da je i sam Bezos bio sudionik u procesima koji su doprinijeli klimatskim promjenama.