Jeste li znali?

Je li Zemlja unutar crne rupe?

Gledajući izvan milijardi zvijezda koje čine Mliječni put, može li se naš solarni sustav (a posebno Zemlja) nalaziti unutar nečeg još fenomenalnijeg, poput crne rupe? Crne rupe iskrivljuju vrijeme i prostor svojom kolosalnom gravitacijskom privlačnošću. Jednom unutra, bijeg je nemoguć – čak i svjetlost ostaje zarobljena.

Gaurav Khanna, fizičar crnih rupa na Sveučilištu u Rhode Islandu, predstavlja jedan scenarij u kojem bi crna rupa mogla progutati Zemlju. Međutim, ekstremna gravitacija bi razvukla Zemlju u oblike nalik na špagete, na koncu je spalivši u gusto središte singularnosti.

Zavirivanje u kosmičke dubine: Je li Zemlja unutar crne rupe?

Sigurno je odbaciti mogućnost da je Zemlju u prošlosti progutala crna rupa. Planeta ne bi preživjela takav događaj, tvrdi Khanna. Alternativna teorija predlaže da se Zemlja mogla formirati unutar crne rupe. Prema Khanni, formiranje crne rupe odražava Veliki prasak u suprotnom smjeru. Jedna zanimljiva teorija sugerira da je Veliki prasak bio originalno singularnost crne rupe u većem roditeljskom svemiru. Kako se ovo središte sabijalo, na kraju je eksplodiralo, stvarajući novi svemir unutar crne rupe, elaborira Khanna.

Schwarzschildova kosmologija tvrdi da naš se šireći svemir nalazi unutar crne rupe iz roditeljskog svemira. U ovom konceptu “svemira unutar svemira”, prelaženje crne rupe moglo bi otkriti nepoznate sfere, iako je to vjerojatno nemoguće.

Zemlja unutar masivne crne rupe?

Ipak, dokazivanje ove teorije ostaje iznimno izazovno. Međutim, ako bi Zemlja doista bila unutar crne rupe, Scott Field, izvanredni profesor matematike na Sveučilištu Massachusetts Dartmouth, sugerira da ova svemirska provalija mora biti izuzetno prostrana. Znanstvenici bi opažali potpise rotacije ili iskrivljenja uzrokovane ekstremnom gravitacijom u crnoj rupi veličine planeta ili solarnog sustava.

Nesvjesni Zemljani unutar roditeljskog svemira

Takvi bi efekti bili primjetni dok se ljudi kreću unutar crne rupe. Ako bi Zemlja bila dio ogromne, svemir-velike crne rupe, gravitacijska iskrivljenja bila bi nedetektirana zbog prostranosti našeg potencijalnog kosmičkog doma.

Khanna kaže da bismo bili potpuno nesvjesni postojanja roditeljskog svemira iz unutar ovog svemira crne rupe. Otkrivanje našeg kosmičkog pretka bio bi zastrašujući zadatak, ako ne i nemoguć.