• Svemir
  • Je li vrijeme da znanstvenici prestanu potragu za civilizacijama u Svemiru?

Je li vrijeme da znanstvenici prestanu potragu za civilizacijama u Svemiru?

autor

Astrofizičar Paul Sutter nedavno je pozvao znanstvenike i entuzijaste da prestanu tragati za ‘naprednim civilizacijama’ u Svemiru, već da se usmjere na potragu za bilo kakvim oblikom života – makar to bio onaj jednostanični.

Stalna potraga

Možda je došlo vrijeme da se znanstvenici i entuzijasti koji tragaju za životom u Svemiru suoče s istinom; tako barem smatra astrofizičar Paul Sutter koji u novoj kolumni za Space.com inzistira da je potraga za inteligentnim životom među zvijezdama došla svojem kraju – iako, tvrdi, to ne znači da smo sami u Svemiru.

„Ljudi su skenirali i pretraživali nebesa u potrazi za znakovima drugih naprednih civilizacija u Svemiru; i nismo našli ništa. Apsolutno ništa. Dakle, možda ne bismo trebali biti toliko usredotočeni na inteligentan život, već na bilo koju vrstu života,“ napisao je Sutter.

„Ready SETI Go“

Glavna ideja koja stoji iza potrage za van-zemaljskom inteligencijom (eng. search for extraterrestrial intelligence, tj. SETI), smatra Sutter, jest teorija da bi „inteligentni život trebalo biti lakše otkriti nego obični, neinteligentni život, jer su inteligentna stvorenja sposobna stvarno pokazati svoju prisutnost.“

„Ali nešto u ovoj raspravi ide po zlu“ rekao je Sutter, nastavljajući „Ili inteligentni život nije tako čest kao što smo se nadali, ili nije tako uočljiv kao što smo se nadali. U svakom slučaju, ne izgleda da će SETI uskoro uroditi plodom.“

Jedino što preostaje, smatra, jest proširiti potragu za znakovima života na nebu, uzimajući u obzir biosignature koje bi mogli sugerirati manje napredan život na dalekim svjetovima.

„Naš prvi dokaz za život izvan Zemlje bit će u malim dokazima koji nam govore da su živa bića dramatično promijenila ravnotežu svog matičnog planeta. Neinteligentni život možda nije tako čest kao inteligentni život (iako, istini za volju, nemamo pojma ni koliko je uobičajen), ali jednostavna bića su još uvijek sposobna učiniti sebe uočljivima.“

U konačnici zaključio je svoju raspravu konstatacijom da je život u Svemiru, život u Svemiru – neovisno kako malen bio.

Je li vrijeme da čovječanstvo dogovori okvir za izvještavanje o dokazima života u Svemiru?

Paul Sutter (9. studenoga 2021.), Why are we still searching for intelligent alien life?, space.com (pristup 11. studenoga 2021.)

Anonymus (10. studenoga 2021.), Astrophysicist Says Scientists Need To Stop Searching For Alien Civilizations, futurism.com (pristup 11. studenoga 2021.)