• Astronomija
  • Japanski znanstvenici čekaju odgovor na kozmičku poruku poslanu prije 40 godina
Astronomija

Japanski znanstvenici čekaju odgovor na kozmičku poruku poslanu prije 40 godina

Japanski znanstvenici i dalje čekaju odgovor na kozmičku poruku poslanu prije 40 godina!

Astronomi s nestrpljenjem očekuju odgovor na kozmičku poruku koju su poslali prije četiri desetljeća, usmjerenu prema mogućem inteligentnom životu na zvijezdi Altair, koja je od nas udaljena samo 16,7 svjetlosnih godina.

U kontekstu festivala zvijezda Tanabata kada nebo obilježavaju zvijezde ljubavnici Altair i Vega, mnogi astronomi ovaj trenutak smatraju posebno povoljnim za potencijalni svemirski kontakt.

Galaktički pothvat Sveučilišta Hyogo i njihova kozmička poruka

Prema izvorima iz Asahi Shimbuna, tim predvođen Shinyom Narusawom s Sveučilišta Hyogo, koristeći antenu od 64 metra u mjestu Saku, u prefekturi Nagano, pažljivo osluškuje radijske signale koji bi mogli biti odgovor na njihovu poruku iz 1983. godine.

Poslana 15. kolovoza 1983. iz SAD-a, poruka je sadržavala 13 crteža koji prikazuju povijest Zemlje i anatomiju čovjeka. Inicijativu su pokrenuli astronomi Masaki Morimoto i Hisashi Hirabayashi, obilježavajući time 15. obljetnicu popularne strip antologije Shonen Jump.

Glavni akteri iza ove kozmičke inicijative

Morimoto, koji je bio vodeća figura u potrazi za izvanzemaljskom inteligencijom (SETI) pri Tokijskoj astronomske opservatoriji, nažalost, nije više među nama. S druge strane, Hirabayashi trenutačno ima status emeritusa u Japanskoj svemirskoj agenciji za istraživanje.

Narusawa, uvjeren u postojanje života izvan našeg planeta, ističe brojne egzoplanete otkrivene od 90-ih godina prošlog stoljeća. Pretpostavlja da bi Altair mogao imati planete koji podržavaju život te će njihov fokus biti usmjeren prema središtu JAXA-ine svemirske postaje Usuda.

Festival Tanabata slavi godišnji susret dvoje ljubavnika, koje predstavljaju zvijezde Altair i Vega. Ove godine, festival se podudara s obljetnicom prvog intergalaktičkog signala koji je emitiran 15. kolovoza 1983.