• Svemir
  • Istraživanje: Kompleksne civilizacije vjerojatno se nalaze u središtu Mliječne staze

Fermijev paradoks

Američki znanstvenici našli su objašnjenje za činjenicu da ljudi, usprkos brojnim pokušajima, nisu uspjeli stupiti u kontakt s izvanzemaljcima. Prema njihovim mišljenju više je izvanzemaljskih rasa živjelo u Mliječnom putu, ali znanstveni napredak i razvoj tehnologije doveli su do njihovog izumiranja.

Jesu li izvanzemaljske civilizacije u središtu Mliječnog puta došle do točke samouništenja?

Izvanzemaljske civilizacije postojale su u Mliječnoj stazi, ali su prema rezultatima nedavnog istraživanja, nestale uslijed vlastitog napretka. Tako tvrde znanstvenici iz NASA-inog „Jet Propulsion Laboratory“-a i sa Sveučilišta u Kaliforniji. Sastavili su jednadžbu kojom mogu izračunati mogućnost postojanja izvanzemaljske civilizacije.

Prema njima, inteligentan život nastao je u našoj galaksiji prije 8 milijardi godina, otprilike ubrzo nakon njene formacije. Izračuni potvrđuju njihovu hipotezu – znanstveni napredak i razvoj tehnologije neminovno je doveo do smrti njihovih civilizacija. To je navodno odgovor na pitanje zašto čovječanstvo ne može stupiti u kontakt s izvanzemaljcima.

Tim je modificirao Drakeovu jednadžbu iz 1961. kako bi proveo istraživanje. Nju je formulirao znanstvenik Frank Drake za izračunavanje potencijalnog broja aktivnih civilizacija u Mliječnom putu koje su sposobne za kontakt s ljudima.

Međutim, prema novoj studiji, prethodna verzija jednadžbe nije uzimala u obzir svemirske fenomene poput supernova i egzoplaneta.

Uz to, istraživači su ispitivali vjerojatnost života na abiotičkoj razini, razne moguće vremenske skale biološke evolucije i vjerojatnost samouništenja složenih oblika života.

Što se tiče samouništenja, nitko prije nije razmatrao ovu mogućnost.

Istraživači su na temelju izračuna došli do zaključka da je najinteligentniji život u galaksiji star najviše 5 milijuna godina „s mogućnošću samouništenja oko 0 – 0,01 posto“.

Je li zaista došlo do nekog katastrofalnog događaja? Izvor: Shutterstock

Istraživanje sugerira da se često može naići na inteligentan život u Mliječnom putu, međutim, Zemlja se nalazi daleko od tih područja pa bi napori u potrazi za vanzemaljskim civilizacijama trebali biti usmjereni „ka unutarnjim predjelima galaksije. ”

Znanstvenici procjenjuju da se inteligentan vanzemaljski život nalazi na maksimalno 13 000 svjetlosnih godina od jezgre Mliječne staze, dok je Zemlja udaljena oko 25 000 svjetlosnih godina od središta naše galaksije.

Naše mišljenje

U svijetu u kojim većina znanstvenika radije ne raspravlja o mogućem postojanju vanzemaljaca, takva istraživanja i tvrdnje o našoj galaksiji smatraju se nekonvencionalnima. Zasad nema mnogo reakcija, ali vjerujem da se većina stručnjaka ne bi složila s tim teorijama.

Nažalost, svijet je trenutno takav. Umjesto da zanemarujemo tako značajne teorije, možemo usmjeriti svoje napore ka potrazi za ostacima izvanzemaljskih civilizacija u Mliječnom putu. Najgore što se može dogoditi jest da ne pronađemo ništa. No što ako nabasamo na nešto?

Ideja da su se vanzemaljci samouništili vlastitom tehnologijom zapravo je aktualna u modernim raspravama o našem tehnološkom napretku. Mnogi ugledni znanstvenici izrazili su zabrinutost za budućnost umjetne inteligencije. Postoji strah da bi nas roboti jednog dana mogli u potpunosti zamijeniti.

Ako pitate mene, mi smo ti koji oblikujemo svoju budućnost, a pitanje hoćemo li opstati u potpunosti ovisi o nama samima. Tko zna kakve će biti mogućnosti tehnologije u budućnosti i hoće li nas naša ambicioznost učiniti sljedećom izumrlom civilizacijom?

Pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram- t.me/kozmoshr

Cai, X., Jiang, J., Fahy, K., & Yung, Y. (2020, December 17). A Statistical Estimation of the Occurrence of Extraterrestrial Intelligence in the Milky Way Galaxy.

Ciaccia, C. (2020, December 22). Milky Way may be full of aliens who annihilated themselves, study says.
Desk, I. (2020, December 25). Milky Way may be home to dead aliens wiped out by their own technology: Study.

Letzter, R. (2020, December 19). The Milky Way is probably full of dead civilizations.

Voliš naš sadržaj? Počasti nas sa kavom.

Buy Me a Coffee