• Svemir
  • Inženjerski tim NASA-e razotkrio uzrok neobičnih poruka Voyagera 1 iz dubokog svemira

Voyager 1 u međuzvjezdanom prostoru. Izvor: NASA

Od studenog prošle godine, Voyager 1 emitira nejasne i nerazumljive signale prema Zemlji, zbunjujući time znanstvenu zajednicu. Nakon mjeseci istraživanja i analiza, stručnjaci NASA-e uspjeli su identificirati kvar koji uzrokuje ovaj neobičan fenomen, pronašavši ujedno i potencijalno rješenje za nastavak uspješne komunikacije. Voyager 1, svemirska letjelica koja već četrdeset šest godina neumorno putuje kroz svemir, suočila se s problemom u svom sustavu za obradu podataka (FDS), što je rezultiralo slanjem nespojivih podataka natrag na Zemlju. Ovaj sustav, koji je ključan za prikupljanje i slanje znanstvenih i tehničkih informacija, pokazao je znakove oštećenja memorije.

Nakon detaljne analize i dijagnostike, tim inžinjera otkrio je da je kvar uzrokovan oštećenjem na jednom od čipova memorije, što je dovelo do iskrivljavanja podataka prije njihova slanja. Iako su precizni uzroci kvara još uvijek predmet istraživanja, pretpostavlja se da bi mogući uzroci mogli biti oštećenje od kozmičkih čestica ili jednostavno trošenje materijala nakon gotovo pola stoljeća rada u ekstremnim uvjetima svemira. Rješavanje ovog problema zahtijevat će vremena i inovativne pristupe, ali NASA-in tim je optimističan u svojoj sposobnosti da pronađe alternativni način za obavljanje funkcija FDS-a bez korištenja oštećenog čipa. To bi Voyageru 1 omogućilo nastavak slanja vrijednih informacija o vanjskim granicama našeg Sunčevog sustava, nastavljajući tako njegovu povijesnu misiju istraživanja dubokog svemira.