Indija je lansirala satelit za proučavanje crnih rupa

Indija je ostvarila značajan korak u svemirskim istraživanjima lansiranjem svog prvog satelita za proučavanje crnih rupa, čime je dodatno učvrstila svoje ambicije u svemirskoj industriji. Ovaj pionirski poduhvat uslijedio je neposredno prije planirane misije s posadom, nazvane Gaganyaan, zakazane za 2025. godinu.

Satelit, imenovan X-ray Polarimeter Satellite, uspješno je lansiran u orbitu od 350 kilometara iznad Zemlje, s otoka u blizini glavnog svemirskog centra Sriharikota, smještenog u južnoj državi Andhra Pradesh. S. Somanath, predsjednik Indijske organizacije za istraživanje svemira (ISRO), izrazio je zadovoljstvo uspjehom misije. Satelit će, koristeći dva sofisticirana instrumenta razvijena od strane ISRO i bengalurskog istraživačkog instituta, istraživati rendgenske zrake koje emitira više od 50 nebeskih objekata.

Ovaj ambiciozan projekt uslijedio je nakon sličnih misija NASA-e i Kineske nacionalne svemirske administracije, čime je Indija potvrdila svoje mjesto u globalnom svemirskom istraživanju. SAD je 2021. lansirao Imaging X-ray Polarimetry Explorer kako bi proučavao fenomene kao što su rotacija crnih rupa, dok je Kina 2017. poslala svoj prvi svemirski teleskop za promatranje crnih rupa, pulsara i gamma-zraka.

Nadolazeći planovi Indije obuhvaćaju prvu misiju s posadom i razvoj svemirskog vozila sljedeće generacije, kao i izgradnju nove lansirne rampe. S ciljem postavljanja ljudi na Mjesec do 2040. godine, Indija nastavlja proširivati svoje svemirske kapacitete. Također, teži za suradnjom s drugim vodećim svemirskim silama, što je vidljivo iz nedavnog posjeta administratora NASA-e, Billa Nelsona, koji je razgovarao o zajedničkim misijama, uključujući i onu za promatranje Zemlje, planiranu za lansiranje 2024. godine.

Ovim značajnim korakom, Indija ne samo da potvrđuje svoju posvećenost svemirskim istraživanjima, već i stavlja temelj za buduće generacije znanstvenika i istraživača, te otvara vrata novim otkrićima i tehnološkim dostignućima u svemiru.