Astronomija

Astronomi predlažu izgradnju velikog teleskopa za ‘lov na vanzemaljce’

Izvor: Nasa.gov.

Američki astrofizičari iznimno su uzbuđeni zbog mogućnosti lansiranja revolucionarnog svemirskog teleskopa koji bi tražio nastanjive svjetove i potencijalan život na njima.

Izvješće o naredna dva desetljeća astronomije i astrofizike

Nedavno je objavljeno dugo iščekivano izvješće pod nazivom Astro2020, u kojem se detaljno opisuje što bi nam mogla donijeti sljedeća dva desetljeća u astronomiji i astrofizici.

Izvješće je bilo dio Decadal Survey, popisa preporuka koje su iznijeli svemirski stručnjaci. Radi se o ljudima koji su detaljno opisivali preporuke za nove teleskope, uključujući teleskop James Webb početkom 2000-ih.

Nova zlatna era otkrića

Sada, prije nego što je uopće lansiran James Webb, astronomska zajednica već traži njegovog nasljednika. “Stojimo na pragu nove zlatne ere otkrića, kako na zemlji tako i u svemiru: možemo li zapravo pronaći dokaze za život na drugom planetu?” Heidi Hammel, potpredsjednica za znanost u Udruženju sveučilišta za istraživanje u astronomiji, rekla je u priopćenju. “Ovo izvješće daje snažne smjernice za odgovor na ova pitanja, a mi bismo mogli biti generacija koja će taj odgovor i iznijeti.”

U najnovijem izvješću, astronomi preporučuju cijelu flotu novih teleskopa, koji bi mogli ispitati galaksiju na mnogo širem rasponu frekvencija, od infracrvenih do rendgenskih zraka – umjesto da se fokusiraju samo na uski pojas.

Sljedeći nasljednik Hubble-a

Najambiciozniji teleskop iz nove skupine mogao bi na kraju postati nasljednik NASA-inog revolucionarnog, ali  zastarjelog svemirskog teleskopa Hubble.

Teleskop koji zasad nema ime, bio bi tri puta veći od Hubblea i koštao bi nevjerojatnih 11 milijardi dolara.

Izvješće sugerira da bi se mogao izgraditi krajem ovog desetljeća i pokrenuti sredinom 2040.-ih. Masivni teleskop bio bi dizajniran za snimanje potencijalno nastanjivih egzoplaneta i ispitivanje njihove atmosfere u potrazi za znakovima izvanzemaljskog života, što je nastojanje koje je na samom vrhu liste prioriteta za mnoge astronome.

Billings L. (4. studenog 2021.), Hunt for Alien Life Tops Next-Gen Wish List for U.S. Astronomy, A major report outlining the highest priorities and recommendations for U.S. astronomy has finally been released, revealing the shape of things to come, Scientificamerican.com (pristup 11. studenog 2021.)

Tangermann V. (4. studenog 2021.), Astronomers Are Pushing for a Massive Alien-Hunting Telescope, It’s three times the size of Hubble., Futurism.com (pristup 11. studenog 2021.)