• Svemir
  • Astrofizičar s Cambridgea smatra da smo možda već otkrili izvanzemaljski život

Astrofizičar s Cambridgea smatra da smo možda već otkrili izvanzemaljski život

Profesor astrofizike i planetarnih znanosti s Cambridgea, Nikku Madhusudhan, vjeruje da je otkrio izvanzemaljski život na oceanskome egzoplanetu udaljenom 120 svjetlosnih godina od Zemlje. Ovo bi moglo biti revolucionarno otkriće, posebice jer su neki znanstvenici već ranije sugerirali da bi 2024. godina mogla biti ključna u potrazi za izvanzemaljskim životom. “Teleskop James Webb možda je već našao dokaze, no NASA i ESA za sada ne žele objaviti ili potvrditi rezultate dok nisu apsolutno sigurni”, izjavio je britanski astronaut Tim Peake u intervjuu za CNBC. Egzoplanet K2-18 b, udaljen 120 svjetlosnih godina, izdvojio se kao glavni kandidat za ovo otkriće nakon što je teleskop James Webb na njemu detektirao molekule bogate ugljikom.

Nedavno, profesor Madhusudhan je otkrio nove detalje o ovom istraživanju. “Prošle godine smo pomoću Svemirskog teleskopa James Webb izvršili nekoliko opservacija ovog planeta i njegove atmosfere. Po prvi puta smo detektirali molekule koje sadrže ugljik, poput metana i CO2, dok nismo našli druge molekule kao što je amonijak, što upućuje na mogućnost postojanja oceana ispod atmosfere”, rekao je za LBC. Dodao je: “Primijetili smo i nejasne tragove prisutnosti molekule dimetilsulfida, iako nismo bili potpuno sigurni. No, sama mogućnost njezine prisutnosti velik je znak. Ta molekula je važna jer se na Zemlji stvara isključivo iz života, najčešće od mikroorganizama u oceanskim dubinama. Smatra se pouzdanim biomarkerom u planetarnim okruženjima, što smo predviđali. Njezino otkriće moglo bi biti ključno, stoga je od vitalnog značaja utvrditi njezinu količinu”, zaključio je.

Nova istraživanja

Prof. Madhusudhan potvrđuje da trenutno razmatraju sve ostale mogućnosti koje bi mogle objasniti ovu detekciju, a da pritom ne isključuju mogućnost izvanzemaljskog života. “Postoji mnogo potencijalnih lažnih uzbuna, no ukoliko se pokaže da to nije slučaj i otkriće se potvrdi, bit će to trenutak od iznimne važnosti koji shvaćamo vrlo ozbiljno”, izjavio je znanstvenik. Dodao je kako nije mogao spavati tjedan dana nakon detekcije molekula, promišljajući o značenju otkrića. Madhusudhan naglašava da je vrlo vjerojatno riječ o oceaničkom životu, te da trenutno procjenjuju šanse za to na 50/50 – što je fenomen neviđen za planet izvan našeg sunčevog sustava!

Ipak, upozorava da će postizanje potpune sigurnosti biti dugotrajan proces koji će zahtijevati mjesece istraživanja prije bilo kakve službene objave. “Život nećemo moći potvrditi samo jednom opservacijom. Takvi nalazi nas mogu dovesti bliže istini i potaknuti daljnje teorijske i opservacijske studije. Proces će biti postupan, bez trenutačnih rezultata, no svaki korak bliže istini predstavljat će veliki napredak”, zaključio je.