Asteroid veličine auta ‘prošišao’ je pored Zemlje

Izvor: nasa.gov

Mali asteroid veličine automobila, 2021 GW4, upravo je proletio blizu Zemlje. Prošli smo neokrznuti i razloga za brigu na sreću nema.

Uočili smo ga tek kad se približio

Astronomi su izračunali da je asteroid, nazvan 2021 GW4, širok oko 4 metra – što je premalo da bi preživio putovanje kroz Zemljinu atmosferu ako bi se ikad ‘pokušao’ sudariti s našim planetom, prema NASA-i.

Oko 15 sati (CEST), asteroid je bio udaljen 26 200 kilometara od Zemlje – manje od jedne desetine udaljenosti između Zemlje i Mjeseca i prilično blizu za jedan asteroid. Prosječna udaljenost između Zemlje i Mjeseca je oko 384 400 km.

Slika asteroida 2021 GW4 snimljena 12. travnja dok se objekt izrazito približio Zemlji na udaljenost od samo 26 200 kilometara. Radi se o jednoj desetini udaljenost između Zemlji i Mjeseca. Izvor: Gianluca Masi/Virtual Telescope Project
Slika asteroida 2021 GW4 snimljena 12. travnja dok se objekt izrazito približio Zemlji na udaljenost od samo 26 200 kilometara. Radi se o manje od jedne desetine udaljenost između Zemlji i Mjeseca (384 400 km). Fotografiju je snimila robotska jedinica na Virtual Teleskopu. Izvor: Gianluca Masi/Virtual Telescope Project

Također treba imati na umu da se geostacionarni sateliti nalaze na otprilike 36 000 kilometara udaljenosti od Zemlje što znači da nam je asteroid došao izrazito blizu.

Naredno stoljeće smo mirni

Jučerašnji posjet je najbliži takav u narednom stoljeću. Prema NASA-inim proračunima orbita 2021 GW4 oko Sunca, traje približno dvije godine.

2021 GW4 su prvi put, 8. travnja, primijetili astronomi na planini Mt. Lemmon, Survey, koji je dio snažnog projekta otkrivanja asteroida pod nazivom Catalina Sky Survey. Ove godine je već identificirano preko 500 asteroida, prema NASA-inom Centru za proučavanje objekata bliskih Zemlji.

Orbita asteroida 2021 GW4. Izvor: Thewatchers.com

Preko 25 000 blisko-zemaljskih asteroida

Do danas je NASA identificirala više od 25 500 blisko-zemaljskih asteroida, od kojih je većina premala da bi predstavljala ikakvu prijetnju Zemlji. Njihova otkrića jednostavno su bonusi dok znanstvenici pažljivo traže veće svemirske stijene.

Bartels M. (12.4.2021.), A small, car-sized asteroid just gave Earth a close shave, Space.com