• Astronomija
  • Veliki asteroid koji prolazi pored Zemlje bit će vidljiv u večernjim satima 18. siječnja
Astronomija

autor

Veliki asteroid koji će 18. siječnja proći pored Zemlje bit će vidljiv malim dvorišnim teleskopima u kasnim večernjim satima po hrvatskom vremenu.

Prolazak blizu Zemlje

Predstoji nam bliski susret s ogromnim asteroidom dugim oko jedan kilometar kojeg astronomi kategoriziraju kao „potencijalno opasan“ zbog njegove velike veličine i zabrinjavajuće putanje.

I iako neće pogoditi Zemlju, asteroid se toliko približava da će postati vidljiv malim teleskopom.

Dana 18. siječnja u 22:51 po hrvatskom vremenu asteroid – službeno poznat kao (7482) 1994 PC1 – proći će se unutar 1.9 milijuna kilometara od Zemlje, što ga čini objektom blizu Zemlje (NEO).

NASA-in Asteroid Watch bilježi da je kategorija „potencijalno opasan“ rezervirana za bilo koji asteroid koji je „veći od oko 460 stopa (140 metara) s orbitama koje ih približavaju na udaljenosti od 4.6 milijuna milja (7.5). milijuna kilometara) Zemljine orbite oko Sunca.“

Prema NASA-inom programu za promatranje NEO-a, postoji otprilike 28.000 poznatih NEO-ova koji su široki najmanje 460 stopa, s 3.000 novih opažanja svake godine.

Jedan u nizu susreta

Astronom Robert H. McNaught prvi je uočio asteroid (7482) 1994 PC1, 9. kolovoza 1994. Drugi znanstvenici su zatim pratili njegova prijašnja putovanja kroz naše kozmičko susjedstvo koristeći McNaughtova opažanja kako bi izračunali orbitalnu putanju, brzinu i putanju asteroida.

Otkrili su da asteroid kruži oko Sunca svakih 572 dana. Ovo nije prvi put da je ovaj asteroid prolazi pored našeg planeta. Došao je na 700.000 milja od Zemlje 1933. godine, prema NASA-inom Laboratoriju za mlazni pogon – i ponovno će nas posjetiti 2105. godine.

Iako je zanimanje za asteroide – i svaki potencijalni sudar sa Zemljom – uvijek prisutan, NASA kaže da bismo trebali biti sigurni i zdravi barem sljedećih 100 godina.

Pored Zemlje će uskoro proletjeti divovski asteroid

Anonymus (15. siječnja 2021.), „A Giant Asteroid Is Careening So Close That You’ll Be Able To See It From Earth,“ futurism.com (pristup 16. siječnja 2021.)

Mindy Weisberger (12. siječnja 2021.), „Look up! A ‘potentially hazardous’ asteroid will safely zip by Earth on Jan. 18,“ livescience.com (pristup 16. siječnja 2021.)