32 godine Hubble-ove fotografije u jednoj slici

Hubble je nedavno proslavio 32 godine rada čiji je rezultat više od 1,4 milijuna promatranja.

Fizičar Casey Handmer spojio je sva njegova opažanja u jednu sliku.

Handmer objašnjava da je Hubbleovo vidno polje 202 lučne sekunde, pa bi oko 3,2 milijuna promatranja bilo dovoljno da se pokrije nebo.

Budući da je Hubble snimio više od milijun fotografija otkako je lansiran 1990., to mora značiti da je dovršio otprilike polovicu mogućih promatranja neba, zar ne?

“Ne baš”, otkrio je Handmer.

Handmer kaže da iako Hubble radi već 32 godine, postoje područja noćnog neba koja su zanimljivija astronomima. Takva područja se, logično, dulje promatraju.

“Bio sam znatiželjan vidjeti koji je dio neba Hubble snimio. Iako bi oko 3,5 milijuna ekspozicija njegovog vidnog polja od 202 lučne sekunde trebalo biti dovoljno da pokrije nebo, Hubble nije dizajniran za izvođenje istraživanja širokog polja, a zapravo je oko 1,4 milijuna promatranja pokrilo manje od 0,8% neba,” objašnjava Handmer.

32 godine rada teleskopa Hubble spojene u jednu sliku. Izvor: Casey Handmer

Slika koju je Handmer generirao koristi podatke iz Astropy-a. Zakrivljena “linija” promatranja kroz središte slike predstavlja Hubbleova brojna i ponovljena promatranja planeta, mjeseca i asteroida u Sunčevom sustavu. Skupine promatranja u donjem lijevom kutu predstavljaju Magellanove oblake. Dvije male galaksije koje se nalaze u blizini Mliječne staze. Druga veća jata su druge obližnje galaksije, a disk Mliječne staze je krivulja u obliku slova U kroz sredinu.

“Kad sam prvi put vidio podatke, uglavnom sam bio zaokupljen time da ih učinim prezentativnim, a ne nasumičnom bučnom zbrkom piksela. Ali bilo je prilično cool moći vidjeti kako se pojavljuju poznate osobine, poput viđenja starog prijatelja nakon dugog odsustva.”

Usko vidno polje

Neka promatranja traju dulje od drugih. Također , u kombinaciji s ponovljenim promatranjima zanimljivijih područja neba, unatoč ogromnom broju ukupnih promatranja, velika većina svemira i dalje ostaje neistražena.

Isto tako,Hubbleovo vidno polje je prilično usko u usporedbi s teleskopima koji su dizajnirani za snimanje cijelog neba.

Jedan od takvih uređaja je zvjezdarnica Vera Rubin, poznata i kao Large Synoptic Survey Telescope (LSST), koja se nalazi na sjeveru Čilea. Ona bi svojom tehnologijom mogla snimiti cijelo nebo za samo tjedan dana.

Zahvaljujući Astropy API-ju i Handmerovom radu, ova slika daje ideju o tome što je Hubble gledao posljednja tri desetljeća.

“Hubble je nevjerojatan instrument, ali u svemiru je gotovo 32 godine i neće trajati zauvijek”, kaže Handmer za Universe Today. “Sretni smo što je svemirski teleskop James Webb konačno lansiran i funkcionira, ali zamislite što bismo mogli vidjeti kad bismo svake godine lansirali ovakav novi teleskop!”

Jaron Schneider ( 02. svibnja, 2022.,) ” Physicist Combines 32 Years of Hubble Telescope Photos Into One Image,” PetaPixel.com