• Svemir
  • Znanstvenici smatraju da se na rubovima Sunčevog sustava možda krije još jedan izgubljeni planet

Izvor: Elchinator / Pixabay.

Znanstvenici pretpostavljaju da se na rubu Sunčevog sustava nalazi još jedan izgubljeni planet.

Orbita iza Neptuna

Tim znanstvenika nedavno je objavio rad u kojem se razmatra postojanje još jednog izgubljenog planeta veličine Zemlje ili Marsa u Sunčevom sustavu. Njegova bi se se orbita mogla nalaziti negdje iza Neptuna.

Iz simulacija nastajanja Sunčevog sustava vidljivo je da bi plinski divovi mogli potisnuti takav planet u vanjske predjele Sunčevog sustava.

Rad je objavljenu u znanstvenom časopisu Annual Review of Astronomy and Astrophysics.

Trenutno se možda nalazi na rubu Sunčevog sustava

Znanstvenici i dalje ulažu mnogo energije kako bi bolje razumjeli Sunčev sustav. Ne radi se samo o tome kako su nastali svi planeti, već i kako su došli do svojih trenutnih orbita.

Autori novog rada ističu kako njihove simulacije evolucije Sunčevog sustava i dalje nisu u potpunosti precizne te ne mogu objasniti aktualnu planetarnu konfiguraciju zbog nedostajućih informacija.

Jedna od osnovanih sumnja jest da se unutar ‘nedostajućih informacija’ zapravo krije planet koji je nekad davno kružio oko Sunca u vanjskim predjelima Sunčevog sustava, iza plinovitih divova; Jupitera, Saturna, Urana i Neptuna.

Moguće je da se taj planet sada nalazi na rubu Sunčevog sustava ili čak u dubokom svemiru.

Nešto se ne poklapa u našem Sunčevom sustavu

Autori rada smatraju konfiguraciju planeta u našem svemirskom susjedstvu pomalo neobičnom. Imamo četiri stjenovita planeta, asteroidni pojas i četiri plinovita diva u vanjskom Sunčevom sustavu. Zatim dolaze patuljasti planeti i drugi objekti poput kometa.

Istraživači tvrde da nešto fali. Prilično je čudno da nakon niza od četiri plinovita diva slijede isključivo patuljci. Logika nalaže da bi ovdje trebalo biti planeta različitih veličina i čine se da simulacije potvrđuju njihovu sumnju.

Ako bismo dodali još jedan planet veličine Zemlje ili Marsa u vanjski Sunčev sustav, po mogućnosti između dva plinovita diva, simulacijski model postao bi puno precizniji, barem u početnim razvojnim fazama.

Naposlijetku, taj bi planet bio potisnut dublje u svemir, pridružujući se patuljcima ili odlazeći u međuzvjezdani prostor.

Znanstvenici su zaključili da ako takav planet postoji na rubu Sunčevog sustava, možda bi ga mogli uočiti koristeći neke od najmodernijih teleskopa koji su trenutno još u fazi izgradnje.

Yirka B. (4. listopad 2021.), Simulations suggest an Earth or Mars size planet may be lurking out beyond Neptune, Phys.org (pristupljeno 5. listopada 2021.)

Brett Gladman, Kathryn Volk, Transneptunian Space, Annual Review of Astronomy and Astrophysics, Vol. 59:203-246, September 2021, DOI: 10.1146/annurev-astro-120920-010005 (pristupljeno 5. listopada 2021.)