• Svemir
  • Pronađena je jedna od najmasivnijih crnih rupa- ima 34 milijarde puta veću masu od Sunca

34 milijarde puta veća od mase našeg Sunca.

Znanstvenici su nedavno izvijestili kako su otkrili ono za što vjeruju da je najmasivnija crna rupa ikad otkrivena u ranom svemiru.

Ona je 34 milijarde puta veća od mase našeg Sunca i svaki dan usiše ekvivalent jednog Sunca.

Istraživanje koje je vodilo Nacionalno sveučilište Australije (ANU) otkrilo je koliko je zapravo velika najbrže rastuća crna rupa u Svemiru, kao i koliko je materije sposobna usisati.

Napredne Izvanzemaljske Civilizacije Vjerojatno Koriste Crne Rupe Kao Izvor Energije

Crnu rupu, poznatu kao ‘J2157’, isti je istraživački tim otkrio još 2018. godine.

Novo studija detaljno opisuje karakteristike ogromne crne rupe, te objavljena je u Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Prema dr. Christopheru Onkenu i njegovim kolegama, ovaj je objekt 34 milijarde puta veći od Sunčeve mase i svaki dan proguta ekvivalent jednog Sunca.

Za usporedbu, monstruozna crna rupa ima masu otprilike 8000 puta veću od mase Strijelca A*, crne rupe smještene u središtu galaksije Mliječni put.

“Ako bi crna rupa Mliječne staze htjela postati veća, morala bi progutati dvije trećine svih zvijezda u našoj galaksiji”, objašnjava Onken.

Znanstvenici su proučavali objekt u vrijeme kada je Svemir bio star samo 1,2 milijarde godina, manje od 10% njegove trenutne starosti, što čini crnu rupu najvećom poznatom po masi u ranom Svemiru.

“To je najveća crna rupa ikad izmjerena u ovom ranom razdoblju Svemira”, kaže Onken.

Kako crne rupe postaju tako velike u ranom životu Svemira ostaje tajna, ali tim sada traži još crnih rupa u nadi da će im one dati neke nove spoznaje.

Slika kvazara j2157 udaljena 12,5 milijardi svjetlosnih godina. Zrači energijom tisuću puta cijelu našu galaksiju. Izvor: DSS2 / Aladin.

“Znali smo da imamo vrlo veliku crnu rupu kad smo shvatili koliko je brz njezin rast”, kaže član tima dr. Fuyan Bian, astronom iz Europskog južnog opservatorija (ESO).

“Koliko crne rupe mogu proždrijeti ovisi o tome koliko mase već imaju. Kako ovaj objekt proždire materiju tako velikom brzinom, mislili smo da bi mogao postati novi rekorder. A sada znamo ”, kaže.

Tim, koji uključuje istraživače sa Sveučilišta u Arizoni, koristio je ESO-ov vrlo veliki teleskop (VLT) u Čileu za precizno mjerenje mase crne rupe.

”S toliko velikom crnom rupom, uzbuđeni smo vidjeti što još možemo doznati o galaksiji u kojoj raste. ” Rekao je Onken.

„Je li ova galaksija jedan od bahamuta(Mitološka zvijer) ranog svemira ili je crna rupa progutala izvanrednu količinu svoje okoline? Morat ćemo nastaviti kopati da bismo to shvatili. ”

Gigantska crna rupa – J2157 – nalazi se u središtu galaksije kvazara. Promatranja obavljena 10-metarskim teleskopom Keck na Havajima i 8-metarskim vrlo velikim teleskopom u Čileu omogućila su astronomima da pronađu važne detalje o kozmičkom čudovištu.

Astronomi su uspjeli dobiti ideju koliko je daleko kvazar i razumjeti njegovu ukupnu svjetlinu. To im je, pak, omogućilo da vide koliko je velika bila crna rupa i koliko tvari s diska crna rupa zapravo može proždrijeti.

Crna rupa je masivna; Širine je približno 200 milijardi kilometara, što je prilično veliko.

Ogromna, zapravo, kada bismo je zamjenili s našim suncem, takve je veličine da bi obuhvatila cijeli Sunčev sustav.