Znanstvenici otvaraju uzorak sa zadnje ljudske misije na Mjesec

Znanstvenici Europske svemirske agencije otvorit će uzorak sa zadnje ljudske misije na Mjesec u nadi da će uspjeti ekstraktirati lunearne plinove.

50 godina star ‘božićni dar’

Znanstvenici iz Europske svemirske agencije (ESA) ovog mjeseca otvaraju 50 godina star božićni dar s Mjeseca, navodi se u novom priopćenju ESA-e.

U četvrtak je ESA objavila da je tim spreman upotrijebiti posebno izrađeni alat za probijanje za otvaranje kontejnera s Mjesečevom zemljom iz misije Apollo 17 iz 1972. – NASA-inog posljednjeg putovanja na Mjesec do sada. Otvor će omogućiti ekstrakciju dragocjenih lunarnih plinova koji su možda sačuvani u uzorku.

„Otvaranje i analize ovih uzoraka sada, uz tehnički napredak postignut od ere Apolla, mogu omogućiti nova znanstvena otkrića na Mjesecu. To također može inspirirati i informirati novu generaciju istraživača,“ rekla je Francesca McDonald, voditeljica projekta ESA-inog doprinosa ANGSA-i.

Uzimanje uzorka

Ovo je prvi put da je ESA sudjelovala u otvaranju uzoraka tla Apollo Mjeseca, navodi se u priopćenju. Astronaut Gene Cernan sakupio je uzorak na Mjesecu iz „odrona“ koji se spustio u dolinu Taurus-Littrow, geološko obilježje u blizini mjesta slijetanja tima. Cernan je zabio cilindričnu cijev od 70 cm u površinu kako bi izvukao uzorak jezgre mjesečevog tla.

ESA u šali naziva alat za bušenje koji je izradio tijekom 16 mjeseci „Otvarač limenke Apollo“ i nada se da će naučiti lekcije koje će pomoći u budućim misijama na Mjesec i Mars. Saznavanje više o površini Mjeseca, plinu dostupnom na Zemljinom satelitu i o tome kako najbolje zadržati i vratiti uzorke moglo bi čak pomoći u NASA-inoj nadolazećoj Artemis misiji i ESA-inoj inicijativi za istraživanje Mjeseca poznatoj kao Prospect.

NASA pomiče ljudsku misiju na Mjesec najranije za 2025. godinu

Anonymus (19. prosinca 2021.), „Scientists Opening Sealed Container From Final Moon Landing,“ futurism.com (pristup 20. prosinca 2021.)

Student povijesti koji u slobodno vrijeme voli čitati i pisati o svojim najdražim temama - povijesti, svemiru i astronomiji - te uživa u gledanju svega povezanog sa Star Warsom.