NASA-in Artemis na putu za lansiranje u veljači 2022.

NASA-in Artemis program. Izvor: Nasa.gov.

Bezposadna misija Artemis 1 na Mjesec na putu je za lansiranje u veljači, objavila je NASA. Letjelica Orion ovoga je tjedna uspješno pričvršćena na vrhu moćne rakete Space Launch System u NASA-inom svemirskom centru Kennedy na Floridi, što znači da misija ulazi u završnu fazu priprema.

Prvi korak prema uspostavi prve ljudske kolonije u Svemiru?

Orion će se na svojoj misiji kružiti oko Mjeseca bez astronauta. Bit će to ključni test programa Artemis, koji ima za cilj spustiti astronaute na Mjesec do 2024. godine i uspostaviti trajnu ljudsku prisutnost na Zemljinom satelitu do 2028., što je dio ambicioznih napora američke vlade da dovede ljude na Mars do 2030-ih godina.

Artemis je već nekoliko puta kasnio s planovima, a čak su i najviši dužnosnici NASA-e priznali da će ciljeve biti teško ispuniti u predviđenim rokovima.

NASA će sagraditi divovski teleskop na udaljenoj strani Mjeseca

Konkretan datum lansiranja za Artemis 1 bit će određen naknadno, tj. nakon  generalne probe, predviđenog testiranja početkom iduće godine tijekom kojeg će se tekuće gorivo puniti u masivnu raketu sljedeće generacije. Zanimljivo je istaknuti kako je nova NASA-ina raketa visoka 98 metara što ju čini višom od Kipa slobode .

Nova SLS raketa. Izvor: Nasa.gov.
Nova SLS raketa koja će na sebi nositi Orion letjelicu. Izvor: Nasa.gov.

Uskoro novi čovjek na Mjesecu?

Sjedinjene Države ostaju jedina zemlja koja je uspješno spustila ljude u Zemlji najbližeg susjeda. Posljednji put čovjek je kročio na Mjesecu u prosincu 1972. godine, u sklopu američkog programa Apollo.

SAD za petama prati i Kina, čiji se svemirski program rapidno razvija i koja i sama ima niz ambicioznih misija. Kineska svemirska stanica trebala bi biti dovršena tijekom 2022. godine, a više izvora potvrđuje kako Kina – nakon nekoliko uspješnih robotskih misija – na Mjesec želi, tijekom sljedećeg desetljeća, poslati i ljudsku posadu.

Baza na Mjesečevoj površini?

Anonymus (25. listopada 2021.), NASA’s uncrewed Artemis moon mission set to launch in February, phys.org (pristup 26. listopada 2021.)