• Svemir
  • Znanstvenici otkrili ogromnu crnu rupu u blizini naše galaksije

Znanstvenici otkrili ogromnu crnu rupu u blizini naše galaksije

Izvor: Nasa.gov.

Astronomi sa Sveučilišta Teksas uočili su gigantsku crnu rupu u središtu patuljastih satelitskih galaksija naše galaksije – što znači da je, u međugalaktičkim razmjerima, samo nekoliko koraka udaljena od našeg Sunčevog sustava.

Crna rupa ‘Leo I’ iznimno je velika

Novootkrivena crna rupa, nazvana Leo I, otprilike je iste veličine kao i sumnjiva crna rupa u središtu Mliječne staze.

Mjereći gravitacijsku silu koju vrši na zvijezde u svojem okruženju, istraživači su otkrili da se radi o velikoj crnoj rupi u usporedbi s veličinom galaksije domaćina.

Tim je koristio spektrograf VIRUS-W priključen na teleskop Harlan J. Smith iz McDonald opservatorija u Teksasu, vrlo osjetljiv instrument koji je sposoban uočiti brzine zvijezda u udaljenim galaksijama.

Crna rupa patuljaste galaksije mnogo je veća od predviđenog

“Modeli pokazuju da vam treba crna rupa u središtu; zapravo vam ne treba puno tamne materije,” izjavio je astronom UT Karl Gebhardt, koautor rada objavljenog u The Astrophysical Journalu.

Što je gravitacijska sila veća, zvijezde se brže kreću. Vjeruje se da je njihovo brzo kretanje pokazatelj viših koncentracija tamne tvari, tajanstvene tvari za koju mnogi znanstvenici misle da čini glavninu mase u svemiru.

Ali ono što nisu očekivali je da će crna rupa male patuljaste galaksije biti mnogo veća od pretpostavljenog. “Imate vrlo malu galaksiju čija je crna rupa velika otprilike kao i Mliječna staza”, rekao je Gebhardt. “Omjer mase je apsolutno ogroman. Crna rupa Lea I gotovo je identične mase kao Mliječna staza.”

Moramo nanovo promisliti teorije nastanka galaksija

Zapravo, trenutni modeli su veliki udarac za postojeće teorije koje okružuju evoluciju galaksija, budući da “nema objašnjenja za ovu vrstu crne rupe u patuljastim sferoidnim galaksijama”, rekla je doktorantica i koautorica UT Austina María José Bustamante u izjavi.

Otkriće bi moglo natjerati astronome da promjene teorije kojima objašnjavamo distribuciju materije unutar galaksija.

“Ako je masa crne rupe Lea I velika, to bi moglo objasniti kako crne rupe rastu u velikim galaksijama”, rekao je Gebhardt.

Dynamical Analysis of the Dark Matter and Central Black Hole Mass in the Dwarf Spheroidal Leo I, M. J. Bustamante-Rosell, Eva Noyola, Karl Gebhardt, Maximilian H. Fabricius, Ximena Mazzalay, Jens Thomas, and Greg Zeimann, Published 2021 November 5, 2021. The American Astronomical Society, The Astrophysical Journal, Volume 921 107, Number 2

Tangermann V. (4. prosinca 2021.), Scientists Discover Enormous Black Hole Right Near Our Galaxy, “The mass ratio is absolutely huge.”, Futurism.com (pristup 5. prosinca 2021.)