Zadivljujuće nebo na Marsu

Fotografija visokih oblaka na Marsu. NASA.

Perseverance rover američke svemirske agencije je nedavno snimio oblaka na Marsu dok nastavlja potragu za dokazima drevnog života. Proučavajući dublje povijest Crvenog planeta, rover nam pomaže bolje razumjeti Mars i njegov potencijal za nastanjivost.

Oblaci na Crvenom planetu

Dok rover Perseverance pretražuje crveni planet u potrazi za tragovima drevnog života, snimio je slike lebdećih oblaka neposredno prije izlaska sunca. Iako je planet danas suh i prašnjav, znanstvenici vjeruju da je voda prije milijarde godina prelazila i tekla preko njegove površine, potencijalno podržavajući mikrobni život. Snimljene 738. marsovskog dana (sol) misije, ove su slike oblaka podijeljene na Twitter računu misije i snimljene jednom od navigacijskih kamera rovera.

Projekt građanske znanosti o oblacima

NASA je 2022. pokrenula inicijativu građanske znanosti za proučavanje marsovskih oblaka, koji se sastoje od ugljikovog dioksida ili suhog leda. Ispitivanje ovih oblaka pruža uvid u srednju atmosferu planeta, na visinama između 50 i 80 kilometara. Ovo istraživanje ključno je za razumijevanje okolišnih uvjeta na Marsu i potencijal života.

Novo područje istraživanja Perseverancea

Rover je nedavno stigao u novo područje pod nazivom “Berea”, gdje će istražiti zanimljivu slojevitu stijenu. Perseverance, zajedno s helikopterom Ingenuity, ispituje drevne ostatke rijeka u krateru Jezero, za koje se vjeruje da je nekada podržavalo život. Helikopter je uspješno završio 48 letova, prešavši 11 kilometara, i ostaje operativan.

Važnost otkrića rovera Perseverance

Otkrića rovera Perseverance, uključujući promatranje oblaka i potragu za znakovima drevnog života, ključna su za razumijevanje povijesti Marsa i potencijalne nastanjivosti. Proučavanjem Crvenog planeta možemo saznati više o uvjetima koji bi mogli omogućiti životu da uspijeva te implikacijama za buduće ljudsko istraživanje i kolonizaciju.