Astronomija

Tehnološki Proboj u Radioastronomiji

Kako širokopojasni sustavi radio opservatorija prikupljaju sve više stvarnih astronomskih signala, pitanja vezana za njihovu obradu, prijenos i pohranu postaju sve izraženija. Ključ rješenja mogao bi ležati u novoj tehnologiji kanalizacije.

Znanstvenici iz Xinjiang Astronomske Opservatorije (XAO) Kineske akademije znanosti, pod vodstvom dr. Zhang Menga i dr. Zhang Hailonga, nedavno su predstavili inovativnu tehniku. Radi se o 2× preuzorkovanom polifaznom filteru koji cilja optimizirati kanalizaciju širokopojasnog signala i rješavati uobičajene izazove kao što su atenuacija signala i spektralno curenje.

Ova pionirska studija, objavljena 10. srpnja u prestižnom časopisu “Research in Astronomy and Astrophysics“, demonstrirala je učinkovitost nove tehnike koristeći podatke generirane Collaboration for Astronomy Signal processing and electronics research Parkes Swinburne Recorderom (CASPSR). Glavno otkriće bilo je postizanje ravnomjernije propusne trake kroz sofisticiranu obradu.

Zanimljivo je da su rezultati dobiveni kroz ovu metodu bili usporedivi s izvornim podacima, što potvrđuje točnost i primjenjivost nove tehnologije. “Ovo je pravi korak naprijed za kvalitetu radioastronomske opservacijske podatke”, istaknuli su znanstvenici.

Dok se svemirski sektor suočava s neprekidnim izazovima u obradi signala, inovacije poput ove nude svjetlo na kraju tunela, obećavajući precizniju i učinkovitiju analizu svemirskih signala.