Tehnologija

Svemirski teleskop Hubble privremeno prekinuo promatranja zbog kvara

Hubble.

Svemirski teleskop Hubble privremeno je prestao promatrati svemir.

NASA je priopćila da je Svemirski teleskop Hubble ušao u stanje hibernacije prije više od tjedan dana zbog kvara jednog od preostala tri žiroskopa, ključnog dijela sustava za usmjeravanje. Taj je uređaj već mjesecima pokazivao znakove kvarova, ometajući znanstvene operacije. Hubble je trenutno siguran, ali neaktivan dok kontrolori leta rade na pronalasku rješenja, rekli su dužnosnici. NASA planira u utorak iznijeti plan za nastavak operacija.

Tijekom posljednjeg posjeta astronauta 2009. godine, Hubble je dobio šest novih žiroskopa. Ovi rotirajući kotači održavaju teleskop stabilnim i pravilno usmjerenim praćenjem njegove rotacije i položaja u svemiru. Trenutno tri žiroskopa više ne rade, no NASA je uvjerena da bi 34-godišnji opservatorij mogao nastaviti s otkrićima čak i s jednim ili dva ispravna žiroskopa. Space shuttle Discovery doveo je Hubble u orbitu 1990. godine. Njegov veći i moćniji nasljednik, Svemirski teleskop Webb, lansiran je 2021. godine.

Unatoč izazovima, NASA ostaje posvećena održavanju Hubblea operativnim i produktivnim. S više od tri desetljeća otkrića iza sebe, Hubbleova misija nastavlja inspirirati i širiti naše razumijevanje svemira. Dok čekamo daljnje vijesti o popravku, znanstvena zajednica se nada novim otkrićima iz ovog izvanrednog opservatorija.