• Astronomija
  • Simulacije sugeriraju da bi neke crne rupe mogle putovati gotovo desetinom brzine svjetlosti
Astronomija

Crvotočina, eksperiment, crne rupe, informacija. Izvor: Yayimages.com

Dvojica astrofizičara s Rochester Institute of Technology otkrila su putem simulacija da neke crne rupe možda putuju svemirom gotovo desetinom brzine svjetlosti. U svojoj studiji, objavljenoj u Physical Review Letters, James Healy i Carlos Lousto koristili su simulacije superkompjutera kako bi odredili koliko brzo crne rupe mogu putovati nakon formiranja uslijed sudara dvije manje crne rupe.

Prethodna istraživanja pokazala su da je moguće da se dvije crne rupe sudare. Kada to učine, obično se spajaju. Spajanja stvaraju gravitacijske valove, a nakon toga može nastupiti trzaj u suprotnom smjeru, slično trzaju kod pucanja iz pištolja. Energija tog trzaja može poslati nastalu crnu rupu jureći kroz svemir nevjerojatnim brzinama.

Isto tako, prethodna istraživanja sugerirala su da takve crne rupe mogu dostići najveće brzine od približno 5.000 km/s. U ovom novom radu, istraživači su se detaljnije bavili brzinama crnih rupa kako bi odredili koliko brzo bi mogle putovati nakon spajanja.

U tu svrhu, istraživači su stvorili matematičku simulaciju. Jedna od glavnih točaka podataka odnosila se na kut pod kojim su se dvije crne rupe približavale jedna drugoj prije spajanja. Prethodna istraživanja pokazala su da, osim u slučaju izravnog frontalnog sudara, postoji vjerojatno razdoblje kada dvije crne rupe kruže jedna oko druge prije spajanja.

Istraživači su svoju simulaciju izvodili na superkompjuteru kako bi izračunali rezultate spajanja crnih rupa koje se približavaju jedna drugoj iz 1.300 različitih kutova, uključujući izravne sudare i bliske prelete.

Otkrili su da u najboljem mogućem scenariju, prilikom prolaznih sudara, trebalo bi biti moguće da trzaj pošalje spojenu crnu rupu jurcajući svemirom brzinom od približno 28.500 kilometara u sekundi – brzinom koja bi je poslala udaljenost između Zemlje i mjeseca za samo 13 sekundi.