Tehnologija

Rusija uspješno izvela treće lansiranje nove rakete

Ruska Federacija izvela je treće po redu uspješno lansiranje rakete iz svoje nove ‘obitelji’ teške klase ‘Angara’. Riječ je o prvoj klasi ruskih raketa nakon 1960-ih i raketa ‘Proton’.

Prva raketa u 30 godina

Rusija je izvela treće lansiranje svoje nove rakete teške klase Angara, prve samostalno razvijene rakete nakon 30 godina od pada Sovjetskog Saveza. Svemirska agencija Roscosmos objavila je kasno u ponedjeljak da je raketa sljedeće generacije Angara-A5 lansirana s lažnim teretom iz Plesetska na sjeveru Rusije.

Riječ je o trećem lansiranju nove rakete nakon njenog prvog putovanja 2014. godine.

Roscosmos čestita vojno-svemirskim snagama i cijeloj ruskoj svemirskoj industriji“, navodi agencija u priopćenju, nazvavši lansiranje „uspješnim“.

Važni koraci za ruski svemirski program

Posljednje lansiranje rakete održano je u prosincu 2020. Rakete Angara – nazvane po sibirskoj rijeci koja izvire iz Bajkalskog jezera – prva je klasa nove ‘obitelji’ raketa koju je Rusija samostalno razvila nakon pada Sovjetskog Saveza na Božić 1991. godine.

Osmišljene su kako bi zamijenile rakete Proton koje datiraju iz 1960-ih i pretrpjele su niz kvarova posljednjih godina. Predsjednik Vladimir Putin nada se da će nove rakete oživjeti rusku svemirsku industriju i smanjiti oslanjanje na druge bivše sovjetske zemlje.

Dužnosnici kažu da je raketa Angara teške klase ekološki prihvatljivija od svojih prethodnika jer se pokreće kisikom i kerozinom, a ne izrazito otrovnim heptilom.

Ruski svemirski program poslao je prvog čovjeka u svemir 1961. godine i lansirao prvi satelit četiri godine ranije. No, od raspada Sovjetskog Saveza 1991. godine, muče ga korupcijski skandali i niz drugih neuspjeha, izgubivši skupe svemirske letjelice i satelite posljednjih godina.

Ruski znanstveni modul Nauka pristaje na ISS

Anonymus (28. prosinca 2021.), „Russia stages ‘successful’ third launch of new rocket,“ phys.org (pristup 28. prosinca 2021.)

Ja sam Filip Šimunjak, student sam završne godine studija ranonovovjekovnog povijesti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U slobodno vrijeme volim čitati i pisati. Svemir, astronomija i astrofizika fasciniraju me od mladosti.