• Svemir
  • Novom tehnikom mogli bismo pretvarati marsijanski zrak u raketno gorivo

Novom tehnikom mogli bismo pretvarati marsijanski zrak u raketno gorivo

Izvor: Nasa.gov.

Znanstvenici rade na novoj metodi koja bi nam mogla pomoći da pretvorimo marsijanski zrak u raketno gorivo.

Pretvaranje ugljičnog dioksida u metan i etilen

Proces bi mogao biti toliko učinkovit da letjelica ne bi morala nositi sa sobom gorivo za povratak na Zemlju.

Reaktor na bazi kemijskih katalizatora, efikasno pretvara ugljični dioksid u metan i etilen. Time iz stakleničkog plina dobivamo vrlo korisne sastojke za gorivo, skladištenje energije i proizvodnju plastike, tvrdi se u istraživanju objavljenom u znanstvenom časopisu Nature Communications, ranije ovaj mjesec.

Slična metanska reakcija koristi se i na Međunarodnoj svemirskoj postaji za pretvaranje zraka (koji se ne može udisati) u gorivo.

Marsova atmosfera kao izvor za raketno gorivo

Vodeći autor nove studije te kemijski inženjer sa Sveučilišta u Cincinnatiju, Jingjie Wu, postavio je još ambicioznije planove za budućnost. Naime, reaktor bi mogao pretvarati ugljični dioksid, kojim je bogata Marsova atmosfera, u raketno gorivo.

Na taj način, letjelice koje idu na Mars ne bi morale sa Zemlje nositi gorivo za povratak, već bi crpile gorivo na Crvenom planetu. Osim toga, gorivo sintetizirano na Marsu moglo bi poslužiti za još dublji put u svemir.

“To bi bilo nešto nalik benziskoj crpki na Marsu” izjavio je Wu u priopćenju. “Mogli bismo jednostavno provući ugljični dioksid kroz naš reaktor i tako proizvesti metan za raketu.”

Eksperimentalni reaktor. Izvor: Andrew Higley/UC Creative.

Letjelica koja ide na Mars nosila bi upola manje goriva

Misija koja polazi na Mars nosila bi upola manje goriva što bi značajno smanjilo težinu letjelice, kao i troškove međuplanetarnih svemirskih letova. Svemirsko putovanje postalo bi jeftino i učinkovito.

Sustav reaktora također ima važnu primjenu i na Zemlji jer može uklanjati ugljični dioksid iz atmosfere te tako doprinijeti ublažavanju klimatskih promjena. Pored toga, ujedno bi dobili još jedan čisti izvor energije. Pretvorba ugljičnog dioksida u metan mogla bi služiti kao kemijska baterija za pouzdanije iskorištavanje solarne i energije vjetra.

“Trenutno imamo višak zelene energije koju nažalost, jednostavno bacamo”, rekao je Wu u priopćenju. “Ovaj višak obnovljive energije možemo pohraniti u kemikalije.”

Robitzski D. (24. rujna 2021. ) SCIENTISTS SAY NEW TECHNIQUE COULD TURN MARTIAN AIR INTO ROCKET FUEL, “IT’S LIKE A GAS STATION ON MARS.”, Futurism.com (pristupljeno 28. rujna 2021.)

Miller M. (23. rujna 2021.), Carbon dioxide reactor makes Martian fuel, University of Cincinnati, Phys.org (pristupljeno 28. rujna 2021.)