Nevjerojatne nove slike Jupiterovog mjeseca

Letjelica Juno napravila je prelet 7. lipnja pokraj Jupiterovog mjeseca Ganimede, te fotografirala nejvjerojatne fotografija 1038 kilometara od površine satelita.

NASA-ina međuplanetarna letjelica Juno poslala je detaljne fotografije Jupiterovog najvećeg mjeseca Ganimede, koje je napravila prilikom bliskog preleta. Na fotografijama možete vidjeti površinu planeta prekrivenu kraterima i brazdama. Očekuje se da će u sljedećih par dana letjelica poslati sve napravljene fotografije, uključujući i one u boji. Vijest i fotografije je objavila NASA na službenim stranicama.

Mjesec Ganimeda smatra se najvećim prirodnim satelitom u Sunčevom sustavu. Ima duplo veću masu od našeg satelita, te je veći od Merkura, Pluta i Mjeseca.

Ovo svemirsko tijela veoma je interesantno znanstvenicima, zato jer ima podzemni ocean, prorijeđenu atmosferu, ionosferu, kao i magnetosferu koja zbog njegove tekuće jezgre.

Rotacija Ganimede sinkronizirana je sa Jupiterovom, te joj je površina prekrivena mrežom kratera i grebena, što upućuje na sudare sa drugim nebeskim tijelima, te na tektonsku aktivnost.

Unatoč tome što se letjelica Juno stalno nalazi u bliskoj Jupiterovoj orbiti, te je uglavnom posvećena istraživanju plinovitog diva, ponekad usmjeri svoje operacije na istraživanje njegovih satelita. Primjerice, u prethodnom preletu otkrila je amorfni led na polovima, te novi vulkan Io.

U večernjim satima 7. lipnja 2021., letjelica je napravila blizak prelet kraj Ganimede, te je bila udaljena samo 1038 kilometara od njezine površine.

Samo je jedna ljudska letjelica bila bliža nego Juno, i to je bila letjelica Galileo u rujnu 1996. godine. Ona je prilikom bliskog preleta bila udaljena samo 260 kilometara od površine.

Tijekom preleta letjelice Juno, napravljeno je istraživanje razlika u kompoziciji i temperaturama na površini satelita. Ukratko, znanstvenici žele saznati kakve sve nečistoće sadrži led na polovima.

Dodatno, letjelica bi trebala pomoći znanstvenicima shvatiti odnos između Ganimedine ionosfere, vlastitog magnetskog polja i Jupiterove magnetosfere.

Glave fotografije uslikane su pomoću JunoCam kamere u otpičkom rasponu valnih duljina koristeći zeleni filter, dok je rezulocija fotografija oko 1 kilometar po pixelu.

Fotografija površine uslikana sa strane suprotne Suncu napravljena je pomoću Juno zvjezdanog senzora, dok je rezolucija 600×900 metara po pixelu.

Očekuje se da će u narednim danima letjelica poslati sve snimljene fotografije, uključujući i one u boji. Svi prikupljeni podaci o pozadinskoj radijaciji u blizini Ganimede pomoći će kod daljnjih znanstvenih istraživanja Jupiterovog sustava.

Pridružite se raspravi u nasšoj telegram grupi. KOZMOS Telegram-t.me/kozmoshr

• Carter, J. (2021, June 9). In Photos: NASA’s Epic New Images Of Ganymede, The Biggest Moon In Our Solar System.
• Chang, K. (2021, June 8). NASA Just Visited the Solar System’s Biggest Moon.
• Greicius, T. (2021, June 8). See the First Images NASA’s Juno Took As It Sailed by Ganymede.
• NASA. (n.d.). See the First Images NASA’s Juno Took As It Sailed by Ganymede.