Astronomija

Naučnici predlažu potragu za vanzemaljcima temeljenu na podacima

U dobu definiranom ogromnim količinama podataka, postavlja se pitanje zašto iste ne bismo iskoristili da odgovorimo na jedno od najvećih pitanja čovječanstva: Jesmo li sami u svemiru? Tim znanstvenika iz raznih disciplina vjeruje da je odgovor potvrdan. Oni zagovaraju radikalnu promjenu u metodologiji potrage za izvanzemaljskim životom, sugerirajući da podaci preuzmu vodeću ulogu.

Tradicionalno gledano, naša potraga za izvanzemaljskim životom bila je ograničena zemaljskom perspektivom. Mnogi znanstvenici, vođeni entuzijazmom ali možda i određenom pristranosti, fokusirali su se na traženje životnih oblika koji su slični onima na Zemlji. Ovaj pristup mogao bi suziti naše vidike i onemogućiti nam uočavanje netradicionalnih, svemirskih indikacija života.

Od podataka s interneta do zvijezda

Zamislite prostranstvo interneta koje je prepuno podataka o ljudskim aktivnostima. Slične bogate baze podataka postoje i o svemiru, zabilježene u različitim formatima – od radiovalnih grafova do analize svjetlosnih karakteristika udaljenih galaksija. Što predlaže naš tim? Primjenu umjetne inteligencije, slično kao što se koristi za analizu podataka s interneta, u istraživanju svemirskih podataka prikupljenih tijekom desetljeća.

Nevjerojatna raznolikost i količina ovih astronomska podataka možda kriju ključ. Kako su sistemi umjetne inteligencije već dokazale svoju učinkovitost u otkrivanju trendova i veza na mreži, moguće je da će isto učiniti i s podacima o svemiru. Možda postoji zvjezdani sustav sa specifičnim karakteristikama koje smo do sada previdjeli samo zato što nismo znali gdje tražiti.

Preporuke za novi, osvježen pristup

Da bismo u potpunosti iskoristili potencijal potrage vođene podacima, znanstvenici savjetuju detaljnije istraživanje već postojećih baza podataka. Pregledi cijelog neba, posebno oni koji koriste uređaje s dalekim infracrvenim valnim duljinama, predstavljaju izuzetno vrijedan resurs. Podaci iz velikih svemirskih istraživanja, radioastronomskih interferometara, i čak poznati artefakti u našem Sunčevom sustavu, sve bi to trebalo biti ponovno razmotreno.

Svemir je nevjerojatno prostran, misteriozan i većim dijelom neistražen. No, snažnim analitičkim alatima i otvorenim umom, možda ćemo otkriti znakove života koji su nam do sada uspješno izmicali.