• Svemir
  • NASA objavila novu ilustraciju SpaceX-ov Starship na Mjesecu

NASA objavila novu ilustraciju SpaceX-ov Starship na Mjesecu

NASA objavila novu ilustraciju SpaceX-ov Starship kako slijeće na Mjesec. Zasluge: NASA.

NASA teži sigurnom spuštanju astronauta na Mjesečevu površinu uz pomoć SpaceX-ov Starship, što bi označilo povijesni povratak čovječanstva na Mjesec nakon više od pola stoljeća. Kao dio misije Artemis 3, planira se da NASA već 2026. godine pošalje četveročlanu posadu na Mjesec u kapsuli Orion, nakon čega bi slijedilo spuštanje na površinu pomoću Starshipa. Otprilike pet godina kasnije, NASA namjerava surađivati sa SpaceX-om i Blue Originom, tvrtkom Jeffa Bezosa, za transport teretnih landera na Mjesec.

Misija, nazvana Artemis 7, zakazana je najranije za 2031. godinu, no NASA već aktivno radi na pripremama. Nedavno objavljene ilustracije prikazuju kako teretni lander Blue Origina, tako i SpaceX-ov Starship, spuštaju rover na Mjesečevu površinu pomoću vanjskog lifta. Te ilustracije daju uvid u naše buduće napore za postavljanje dugoročnije prisutnosti na Mjesecu, ali također ističu da NASA i njezini partneri imaju još mnogo posla prije nego što ovi planovi postanu stvarnost.

Prve konceptualne ilustracije teretnih verzija lunarnih landera od strane NASA-inih partnera, SpaceX s lijeve i Blue Origin s desne strane. Zasluge: SpaceX- Blue Origins.

Misije Artemis

Ovog mjeseca, NASA je pozvala SpaceX i Blue Origin da razviju teretne verzije svojih lunarnih landera kao dodatnu opciju unutar postojećih ugovora. Očekuje se da će te teretne verzije moći dostaviti između 12 i 15 metričkih tona tereta na Mjesečevu površinu i biti operativne najranije za misiju Artemis VII. Robusni roveri će igrati ključnu ulogu u našim planovima za istraživanje Mjesečeve površine i izgradnju stalne baze.

“Važno je da NASA ima sposobnost ne samo spuštanja astronauta, već i velikih dijelova opreme, poput rovera sa tlačnim sustavima, na Mjesec, kako bi se maksimizirali znanstveni i istraživački rezultati,” izjavila je Lisa Watson-Morgan, voditeljica NASA-inog programa za ljudske sletne sustave. “Početak rada na ovim projektima omogućit će SpaceX-u i Blue Originu da prilagode svoje postojeće dizajne lunarnih landera i stvore teretne verzije koje će nam trebati u budućnosti.” Drugim riječima, plan je nadograditi postojeće landere, uključujući prilagodbe za sučelja tereta i mehanizme za raspoređivanje. Nove varijante neće imati sustave za podršku života, što daje kompanijama veću fleksibilnost u dizajnu. Iako NASA i njezini partneri imaju mnogo toga za dokazati, izazovi ostaju. Do sada, SpaceX nije uspješno lansirao ni spustio svoj Starship na Zemlju, a kamoli na Mjesec. Također, Blue Origin još nije ostvario lansiranje u orbitu.