• Svemir
  • NASA-ina solarna sonda Parker uspješno izvela 18. približavanje Suncu

NASA-ina solarna sonda Parker uspješno izvela 18. približavanje Suncu

NASA-ina Solarna Sonda Parker

NASA-ina inovativna solarna sonda Parker, nastavljajući svoju pionirsku misiju, ostvarila je 18. približavanje Suncu 28. prosinca 2023. godine. Tijekom ovog povijesnog manevra, sonda se približila Suncu na udaljenost od otprilike 7,26 milijun kilometara, čime je ponovno dostigla svoj rekord u blizini sunčeve površine.

Ovaj prilazak, nazvan perihel, dogodio se u 19:56 po istočno-američkom standardnom vremenu, pri čemu se Parker solarna sonda kretala brzinom od 635.266 kilometara na sat. Ova brzina izjednačava rekord postavljen tijekom 17. bliskog susreta s našom zvijezdom. Osim toga, ovaj susret označava i polovicu 18. sunčevog susreta misije, koji je započeo 24. prosinca 2023. i završio 2. siječnja 2024. U trenutku ulaska u ovaj susret, sonda je bila u izvrsnom stanju, s potpuno operativnim sistemima. Tim za upravljanje misijom u Laboratoriju primijenjene fizike na Sveučilištu Johns Hopkins u Laurel, Marylandu — gdje je sonda također dizajnirana i izrađena — primio je signal o stanju sonde 5. siječnja.

NASA-ina solarna sonda Parker predstavlja jedno od najvažnijih postignuća u istraživanju svemira. Od svog lansiranja, ova nevjerojatna sonda kontinuirano pruža ključne informacije o Sunčevoj koroni, solarnom vjetru i drugim fenomenima koji imaju neposredan utjecaj na našu planetu. Njezina sposobnost da izdrži ekstremne uvjete blizu Sunca omogućava nam bolje razumijevanje sunčevih procesa, što je od ključne važnosti za unaprjeđenje znanja o svemirskom vremenu i njegovom utjecaju na Zemlju.

Ova sonda tako pomaže u zaštiti satelita, astronauta i tehnologije na Zemlji, osiguravajući nam sigurniju budućnost u svemiru. Njezin doprinos znanosti i istraživanju Sunca bit će neizmjerno važan za generacije koje dolaze, čineći ju jednim od najznačajnijih projekata u povijesti svemirskih istraživanja