Mjesečeve magnetske anomalije konačno objašnjene?

Izvor: CNSA/CLEP.

Magnetske anomalije na Mjesecu misterij su još iz doba Apollo misija, a o njihovom se podrijetlu i dan danas raspravlja.

Magnetske anomalije na Mjesecu

Jedna od najvažnijih lunarnih misija, osim naravno Apolla, jest misija Chang-e 5 Kineske svemirske agencije kao dio kineskog programa istraživanja Mjeseca. Ovo je bila peta istraživačka misija Kine i prva koja je vratila uzorke s Mjesečeve površine na Zemlju.

Materijal vraćen na Zemlju u sklopu misije pomogao nam je da uvelike poboljšamo naše razumijevanje Mjeseca, a pored toga, riješimo i nekoliko dugogodišnjih misterija. Ovaj put riječ je o magnetskim anomalijama na Mjesecu odnosno lokalnim razlikama u snazi njegovog magnetskog polja. Mikroanaliza uzoraka željeznog sulfida vraćenih s Mjeseca kineskom misijom Chang’E-5 po prvi je put potvrdila prisutnost submikroskopskog magnetita uzrokovanog udarom asteroida.

Nove spoznaje o Mjesečevom vulkanizmu

Lunarni magnetit

U planetarnoj znanosti, magnetit je ključan u odgovorima na pitanja koja se odnose na drevna magnetska polja, ali i pokazatelje života. Tradicionalni koncepti Mjeseca govore da je satelit izrazito reduciran. To ukazuje na činjenicu da je metalno željezo, a ne željezni oksid, nastalo na površini Mjeseca zahvaljujući njegovom oksidacijskom stanju.

Iako su neke studije predviđale rasprostranjenost kristala magnetita na Mjesečevom tlu tijekom razdoblja Apollo misija, nisu pronađeni nikakvi drugi in situ dokazi za kristale magnetita na Mjesečevom tlu. Ipak, prirodni magnetit mogao bi biti široko rasprostranjen ako je suditi po ovom otkriću submikroskopskog magnetita.

Štoviše, podrijetlo Mjesečevih magnetskih anomalija još je uvijek misterij koji seže od Apollo misija. Prethodno je samo utvrđena veza između velikih udarnih izbačaja i magnetskih anomalija,  no ne i kako se materijal transformirao tijekom udara.

Studija je objavljena u znanstvenom časopisu Nature Communications.

Meteorit s Antarktike sugerira da je Mjesec nastao od istog materijala kao Zemlja