• Svemir
  • Kineski orbiter na Marsu šalje selfie video za kinesku Novu godinu

Kineski orbiter na Marsu šalje selfie video za kinesku Novu godinu

Kineska sonda na Marsu, Tianwen-1 u ponedjeljak je uputila festivalske pozdrave Kinezima, šaljući selfie videozapise koje je snimila kamera na njenom orbiteru iznad Crvenog planeta.

Orbiter je također pružao pogled na kinesku nacionalnu zastavu koja svijetli na letjelici te ledenu kapu na sjevernom polu Crvenog planeta.

Orbiter Tianwen-1 i rover Zhurong

Od ponedjeljka, orbiter Tianwen-1 radi u orbiti već 557 dana na udaljenosti od oko 325 milijuna km od Zemlje. Video koji je objavila Kineska nacionalna svemirska uprava pokazuje da su motor 3000N orbitera, spremnik za gorivo, motor za kontrolu položaja i druge komponente u dobrom stanju.

Marsovski rover Zhurong radi već 255 marsovskih dana i prešao je ukupno 1524 metra na površini planeta.

Od svog lansiranja 23. srpnja 2020., misija je s Marsa poslala natrag 600 Gigabajta sirovih znanstvenih podataka, prema Kineskoj svemirskoj administraciji.

Tianwen-1 će uskoro imati svoju prvu godišnjicu u orbiti, stigavši na Mars 10. veljače prošle godine.

Huaxia (31. siječnja 2022.) China’s Mars orbiter sends back selfie video on Lunar New Year eve, Xinhuanet.com (pristup 5. veljače 2022.)