• Svemir
  • Helikopter Ingenuity na Marsu na svom 49. letu ruši dva rekorda

Helikopter Ingenuity na Marsu na svom 49. letu ruši dva rekorda

Zračna fotografija površine marsa koju je snimio Ingenuity. Zasluge: NASA/JPL-Caltech

Ingenuity, inovativni NASA-in helikopter na Marsu, ponovno je zabilježio povijesni uspjeh dovršivši svoj 49. let 2. travnja 2023. Tijekom ovog izvanrednog leta, helikopter je postavio novi rekord brzine od 6,5 metara u sekundi i rekord visine od 16 metara. Valja napomenuti da je Ingenuity prva pokretana letjelica na drugom planetu koja se može kontrolirati s Zemlje.

JPL (Jet Propulsion Laboratory) NASA-e izvijestio je da je let bio uspješan, s Ingenuity-jem koji je preletio udaljenost od 282 metra u 142,7 sekundi. Glavni cilj ovog leta bio je prikupiti znanstvene slike i ponovno pozicionirati helikopter kako bi nastavio pratiti rover Perseverance u istraživanju delte kratera Jezero.

Ingenuity je stigao na Crveni planet 18. veljače 2021. pričvršćen za rover Perseverance. Prvi let održan je 19. travnja 2021., a od tada je ukupno obavio 49 letova, preletjevši 11.224 metara u letu i provodeći 86,7 minuta u marsovskoj atmosferi.

Helikopter Ingenuity teži 1,8 kilograma i dizajniran je da se prilagodi gustoći atmosfere na Marsu. Marska atmosfera je samo 1 posto Zemljine, što je prisililo elise helikoptera da se vrte brže kako bi omogućili uzlijetanje i održavanje visine.