Gdje se nalazi satelit Europske Svemirske Agencije ERS-2?

Lokacija satelita ERS-2 u 17:35 po Hrvatskom vremenu.

Satelit ERS-2, lansiran od strane Europske svemirske agencije prije gotovo tri desetljeća, nekontrolirano se približava Zemlji. Postojala su nagađanja da bi mogao biti vidljiv kako gori prilikom ulaska u atmosferu, čak i na nebu iznad Hrvatske, no to nemožemo znati sa trenutnim informacijama.

Satelit ERS-2, koji je služio kao platforma za promatranje je lociran kako putuje – za sad- nad Sjevernim Pacifikom i putuje dalje. Europska svemirska agencija (ESA) je prethodno izjavila da su rizici povezani s padom ovog dvostruke tone teškog satelita “izuzetno niski”, ali postoji mala mogućnost da dijelovi satelita padnu na naseljena područja. Mirko Albani, iz ESA-inog Odjela za promatranje Zemlje, naglasio je: “Važno je istaknuti da nijedan od dijelova koji bi mogli ponovno ući u atmosferu i dospijeti na površinu Zemlje nisu radioaktivni niti otrovni.”

Lociran nad Sjevernim Pacifikom

Lokacija satelita nad Sjevernim Pacifikom.

Čini se da je satelit ERS-2 već preletio Sjeverni Pacifik i sada prolazi blizu Point Nemo – točke na Zemlji najudaljenije od kopna. Ovo područje je također poznato kao Groblje svemirskih objekata, gdje su se u prošlosti odbacivali nefunkcionalni sateliti, svemirske letjelice i svemirske stanice. U slučaju pada ERS-2, ESA ne bi mogla bolje planirati njegov pad čak i da je imala kontrolu nad njim.

Zadnje informacija, objavljene u 17:35 po Hrvatskom vremenu nam govore da je Satelit ERS-2 je ponovno prešao preko kopna, iako preko najslabije naseljenog kontinenta na planeti. Satflare pokazuje da sada kreće prema sjeveru preko Južnog oceana, a njegova putanja ga usmjerava prema istočnoj obali Afrike. Mozambik će biti prva zemlja koju će preći, a zatim slijede Zambija, Malavi, Tanzanija, Burundi i Ruanda. Europska svemirska agencija upozorila je da bi bilo koji fragmenti mogli pasti u radijusu desetaka kilometara od te linije.

Lokacija satelita ERS-2 u 17:35 po Hrvatskom vremenu.

Prema Satflare, očekuje se da će sateliti uči u ‘zračni prostor’ Europe preko Grčke.

Još postoji mogućnost da će satelit biti vidljiv kako izgara na nebu iznad Europe.

Zadnja informacija indicira da bi sateliti trebao efektivno izgorjeti u atmosferi u 17:52 +/- 30 min po Hrvatskom vremenu. Prema zadnjim podacima, čini se vjerojatnim da će ERS-2 ponovno ući u Zemljinu atmosferu iznad kopna.

Gdje će satelit izgorjeti?
Gdje će satelit ERS-2 izgorjeti?

Dok prelazi preko Afrike, kretat će se prema sjeveru sve dok ne prijeđe kratko preko Sredozemnog mora i preko Europe.

Upravo smo dobili ažuriranje od Europske svemirske agencije. Posljednje predviđanje navodi da će satelit ERS-2 pasti sjeverno od Norveške, no još uvijek postoji veliki prozor neizvjesnosti prema kojem bi mogao pasti bilo gdje od Afrike do Sjeverne Amerike. Revidirano vrijeme Europske svemirske agencije za ponovni ulazak satelita ERS-2 je 17:04 GMT. Još uvijek postoji 30 minuta neizvjesnosti.

ERS-2 se trenutno, u 18:10 po Hrvatskom vremenu, nalazi iznad Aljaske.

Prema trenutačnoj situaciji, šini se sve vjerojatnijim da će satelit ERS-2 izbjeći ponovni ulazak u Zemljinu atmosferu iznad bilo kojeg naseljenog područja.

ERS-2 trenutno, u 18:42 po Hrvatskom vremenu, prolazi pokraj Novog Zelanda. Sljedeća postaja Antarktika, prije još jednog dijela oceana i natrag u Afriku.

U 18:55 po hrvatskom vremenu, ERS-2 će preletjeti dijelove Afrike. Predviđa se da će satelit kratko preletjeti područja Namibije i Angole.

U 18:58 po Hrvatskom vremenu, Europska svemirska agencija je objavila da je satelit ERS-2 možda već ponovno ušao u Zemljinu atmosferu, ali nema potvrdu.

“Došli smo do kraja posljednjeg prozora za ponovni ulazak. Nismo primili nova opažanja ERS-2″, objavila je svemirska agencija na X (bivšem Twitteru). “To može značiti da je satelit već ponovno ušao, ali čekamo informacije od naših partnera prije nego što to potvrdimo.

Još uvijek nema vijesti o sudbini ERS-2

Još uvijek (19:21 po Hrvatskom vremenu) čekamo da čujemo od Europske svemirske agencije da znamo je li satelit ERS-2 službeno ‘deorbitirao’. Ako je na neki način još uvijek u orbiti, letjeti će iznad sjeverne Afrike prije nego što zaobiđe zapadnu Europu. Ove projekcije nisu službene, a ESA je već rekla da je vjerojatno već ponovno ušao u Zemljinu atmosferu – samo ne znamo gdje.

Potvrđen ulazak u atmosferu

Europska svemirska agencija konačno je potvrdila da je dvije tone težak satelit ponovno ušao u Zemljinu atmosferu negdje između Havaja i Antarktike u 18:17 po Hrvatskom vremenu.