• Svemir
  • Dysonove sfere oko crnih rupa mogle bi biti pokretači vanzemaljskih civilizacija

Znanstvenici su uvjereni da se vrijedi usredotočiti na potragu za Dysonovim sferama, čije će postojanje automatski dokazati postojanje nekih izvanzemaljskih društava.

Međunarodni tim astronoma predstavio je nova istraživanja usmjerena na stvaranje energije oko crnih rupa i predvidjeo da bi visoko napredne civilizacije mogle koristiti takozvane Dysonove sfere oko crnih rupa za stvaranje snažne energije.

Što su Dysonove sfere i kako ih vanzemaljske civilizacije mogu koristiti?

Podrijetlo

Teorijske strukture poznate kao Dysonove sfere dobile su ime po fizičaru Freemanu Dysonu, koji je ideju o njima formulirao 1960. Tvrdio je da će, ako energetske potrebe čovječanstva nastave rasti, prije ili kasnije doći trenutak kada će se naša potrošnja energije približiti ili čak premašiti ukupnu energiju dostupnu na Zemlji.

Opstanak

Za civilizaciju to zapravo znači kraj. No, možemo se spasiti ako pronađemo alternativne izvore energije. Dyson je predložio da će svaka dovoljno napredna civilizacija koja želi preživjeti morati izgraditi masivne strukture oko zvijezda i koristiti ih za crpljenje energije izravno od tamo.

Različiti pogledi

U novoj studiji astronomi su Dysonovu teoriju sagledali iz drugog kuta. Oni pišu da bi bilo prikladnije izgraditi takve sfere oko crnih rupa budući da je njihova energija mnogo snažnija od zvjezdane energije. Na primjer, može premašiti energiju našeg Sunca 100 tisuća puta.

Fokus

Znanstvenici su uvjereni da se prilikom proučavanja crnih rupa vrijedi usredotočiti na potragu za Dysonovim sferama, čije će postojanje automatski dokazati postojanje nekih izvanzemaljskih društava.

Analiza crnih rupa

Tim je analizirao crne rupe tri različite veličine, koje su četiri, pet i 20 milijuna puta veće od mase Sunca. U skladu s tim utvrđene su donje i gornje granice crnih rupa koje su nastale kao posljedica kolapsa masivnih zvijezda. Usput, studija je uključivala i masivnu crnu rupu Strijelca A *, koja se nalazi u središtu Mliječne staze.

Potrošači ili proizvođači energije?

Istraživači pišu da se crne rupe obično smatraju potrošačima, a ne proizvođačima energije. Međutim, poznato je da njihova moćna gravitacijska polja stvaraju energiju kroz nekoliko teorijskih procesa.

Teorijski procesi

To uključuje zračenje koje emitira skupina plina oko rupe, rotirajući akrecijski disk tvari koji polako pada prema horizontu događaja, relativistički mlazovi materije i energije koji “pucaju” duž osi rotacije rupe i Hawkingovo zračenje, teoretski proces koji je predviđao poznati fizičar u kojem crne rupe mogu izgubiti masu, oslobađajući pritom energiju.

Simulacije i proračuni

Tim astronoma, koristeći računalne simulacije, izvršio je proračune za različite scenarije i došao do zaključka da akrecijski disk, okolni plin i mlazovi crnih rupa mogu poslužiti kao stalni izvori energije.

Rezultati

Štoviše, kako su proračuni pokazali, energija samo jednog akrecijskog diska crne rupe s masom jednakom 20 solarnih masa može proizvesti istu količinu energije kao Dysonove kugle izgrađene oko 100 tisuća zvijezda. Jednom riječju, takva tehnologija mogla bi svakoj civilizaciji pružiti gotovo beskrajno snažan izvor energije.

Kako možemo otkriti Dysonove sfere?

Značajno je napomenuti da su istraživači također predložili način otkrivanja potencijalnih Dysonovih sfera. Prema njihovom mišljenju, postojanje takvih struktura može se naznačiti, na primjer, “signalom otpadne topline”. Znanstvenici su također predvidjeli da bi se slični signali mogli otkriti u podacima s različitih teleskopa, uključujući svemirske teleskope Hubble i Galaxy Evolution Explorer.

pridružite se raspravi u našoj Telegram grupi. KOZMOS Telegram-t.me/kozmoshr

• Crew, B. (n.d.). Researchers just found a second ‘dyson sphere’ star. ScienceAlert.
 Hsiao, T. Y.-Y., Goto, T., Hashimoto, T., Santos, D. J. D., On, A. Y. L., Kilerci-Eser, E., Wong, Y. H. V., Kim, S. J., Wu, C. K.-W., Ho, S. C.-C., & Lu, T.-Y. (2021, July 1). Dyson sphere around a black hole. OUP Academic.
• Randall, I., Wadman, M., & Ian Viveros, A. (2021, August 16). Black holes surrounded by massive, energy-harvesting structures could power alien civilizations. Science.
• Starr, M. (n.d.). Dyson spheres around black holes could Reveal alien CIVILIZATIONS, scientists say. ScienceAlert.