• Svemir
  • Dvije ESA-ine svemirske letjelice spremne za povijesne prelete pored Venere

Dvije ESA-ine svemirske letjelice spremne za povijesne prelete pored Venere

Očekuje se da će prve fotografije preleta biti dostupne 10. kolovoza.

Svemirske letjelice često koriste gravitaciju planeta za ispravljanje orbite uz minimalnu potrošnju goriva. Svemirska letjelica Europske svemirske agencije BepiColombo i Solar Orbiter nisu iznimka. Obje međuplanetarne stanice koriste Veneru kao gravitacijsku pomoć i sljedeći tjedan će gotovo istodobno izvesti svoje prelete pored Venere.

Dva gotovo istodobna preleta

Europska svemirska agencija (ESA) izvijestila je da će ga Solar Orbiter izvršiti 9. kolovoza 2021., a BepiColombo 10. kolovoza 2021. Vremenska razlika između događaja bit će 33 sata. Znanstvenici će imati priliku istražiti Veneru s dva različita mjesta u gotovo isto vrijeme.

The Solar Orbiter

Solar Orbiter će prvi stići do Venere. Proći će prilično daleko od planeta, na udaljenosti od 7.995 kilometara.

BepiColombo

Automatska međuplanetarna stanica BepiColombo, koja je na putu za Merkur, dan kasnije doseći će svoju minimalnu točku približavanja s Venerom i proći će na samo 550 kilometara od površine.

Na putu za Merkur

Svemirska letjelica mora dovršiti dugi niz gravitacijskih manevara kako bi smanjila orbitalnu brzinu i ušla u orbitu prvog planeta Sunčevog sustava.

Plan leta za dva preleta pored Venere koji će se dogoditi sljedeći tjedan. Izvor: ESA

Hoćemo li primati slike preleta pored Venere?

Vrijedi napomenuti da slike visoke rezolucije tijekom ovih preleta nisu predviđene. Solarni orbiter stalno je usmjeren toplinskim štitom prema Suncu. Taj dio ima posebne “prozore” s kapcima koji se otvaraju i omogućuju ugrađenim kamerama fotografiranje površine naše zvijezde. No, zbog ove značajke dizajna, sonda neće moći fotografirati Veneru.

Crno -bijele fotografije iz BepiColomba

Automatska međuplanetarna stanica BepiColombo moći će fotografirati planet s 2 ugrađene kamere. Zahvaljujući tome moći ćemo dobiti crno -bijele slike rezolucije 1024 x 1024 piksela.

Kada možemo očekivati ​​prve slike?

Očekuje se da će prve fotografije biti dostupne 10. kolovoza navečer.

Hoće li se letjelice “sresti” u jednom trenutku?

Obje automatske međuplanetarne stanice kreću se ogromnim brzinama jedna prema drugoj. Stoga će najbliža udaljenost između BepiColomba i solarnog orbita biti veća od 575 tisuća kilometara. Neće se moći “vidjeti”.

BepiColombo gravitacijski manevri

BepiColombo tijekom svoje misije mora izvršiti 9 manevara pomoću gravitacije u blizini planeta. Tu spadaju Zemlja, što se dogodilo 2018., Venera i Merkur. U blizini Venere, uređaj je također izveo jedan manevar pomoći gravitacije 2020. Drugi i posljednji manevar održat će se 10. kolovoza.

Merkur

BepiColombo će izvesti šest gravitacijskih manevara u blizini Merkura. Tijekom sedmog manevra, letjelica će ući u orbitu oko planeta najbližeg Suncu. Zatim će započeti značajnu fazu svoje misije proučavanja planeta.

• ESA. (n.d.). ESA gets ready for double Venus flyby.
• Lakdawalla, E. (2021, August 2). Two space probes to pass by Venus next week. Sky & Telescope.
• O’Neill, M. (2021, August 3). Double Venus Flyby! SOLAR orbiter and BepiColombo set to make space history. SciTechDaily.
• Phys.org. (2021, August 2). ESA gets ready for double Venus flyby.