• Svemir
  • Blue Origin donirao 19 milijuna $ svemirskim neprofitnim organizacijama

Blue Origin donirao 19 milijuna $ svemirskim neprofitnim organizacijama

Izvor: blueorigin.com

Novac je prikupljen putem aukcije za mjesto na nadolazećem svemirskom letu tvrtke Blue Origin.

Blue Origin prikupio je finu svotu novca za svemirske neprofitne organizacije na nedavnoj aukciji.

Sjedalo prodano za 28 milijuna američkih dolara

Prošlog mjeseca tvrtka Jeffa Bezosa je na aukciji prodala mjesto na prvom letu svog suborbitalnog vozila New Shepard koje bi trebalo poletjeti iz zapadnog Teksasa 20. srpnja. Bezos će i sam sudjelovati na letu što je nesumnjivo veliki faktor kada je u pitanju astronomska cijena sjedala – 28 milijuna dolara.

Taj je novac otišao neprofitnoj organizaciji Blue forgin Club for the Future koja će sada donirati većinu iznosa neprofitnim agencijama. Devetnaest svemirskih neprofitnih organizacija nagrađeno je s po milijun dolara za pomoć u radu, objavili su jućer iz Blue Origin-a.

Važno je voditi računa o budućim generacijama

“Svaka od odabranih organizacija pokazala je predanost promicanju budućnosti života i rada u svemiru nadahnjujući sljedeće generacije za svemirske karijere”, napisali su predstavnici Blue Origin-a u izjavi. “Oni poboljšavaju sposobnost Club for the Future-a (hrv. kluba za budućnost) da dosegne učenike, nastavnike i zajednice te da ih uključi u uzbudljivu avanturu pronalska inovacija i istraživanja svemira.”

19 organizacija su AstraFemina, AIAA Foundation, Astronaut Scholarship Foundation, Brooke Owens Fellowship, Challenger Center, Higher Orbits, International Astronautical Federation, National Space Society, SciArt Exchange, Space Camp, Space Center Houston, the Space For Art Foundation, Space For Humanity, the Space Generation Advisory Council, Students for the Exploration and Development of Space, Teachers in Space, The Mars Society, The Planetary Society i The Space Frontier Foundation. Kratki opis ciljeva svake od ovih organizacija možete pročitati u službenoj izjavi Blue Origin-a.

Razglednice u svemir

Blue Origin planira iskoristiti ostatak novca od dražbe kako bi financirao nastavni plan i program Club for the Future-a te njegov pod-program “Postcards to Space” (hrv. razglednice u svemir), koji je poslao desetke tisuća dječjih razglednica u suborbitalni prostor na besposadnim letovima New Sheparda, navode predstavnici tvrtke. Blue Origin osnovao je Klub za budućnost još 2019. godine.

Izvor: newszf.com

Lansiranje New Sheparda 20. srpnja, u svemir će odvesti Bezosa, njegovog brata Marka, pilotkinju i nesuđenu astronautkinju Wally Funk te pobjednika na aukciji koji zasad još uvijek nije identificiran. Polijetanje se sprema samo devet dana nakon što je glavni suparnik Blue Origina u polju suborbitalnog svemirskog turizma, Virgin Galactic, završio jednu od svojih najznačajnih misija – prvi let s posadom svemirskog aviona VSS Unity. Na tom letu nalazio se i osnivač Virgin Group-e, milijarder Richard Branson.

200 milijuna dolara za Smithsonian

Također, u srijedu je objavljeno da Bezos osobno daje 200 milijuna dolara Smithsonian Institution-u – najveća pojedinačna donacija muzeju te obrazovnom i istraživačkom kompleksu još od “osnivačkog poklona” Jamesa Smithsona 1846. 70 milijuna ide za obnovu Nacionalnog zračnog i svemirskog muzeja, a 130 milijuna dolara za novi obrazovni centar, kažu predstavnici Smithsoniana.

Izvor: blueorigin.com

“Smithsonian igra vitalnu ulogu u rasplamsavanju mašte naših budućih graditelja i sanjara”, rekao je Bezos u izjavi. “Svako se dijete rodi s velikim potencijalom, a njegova inspiracija otključava taj potencijal. Moja ljubavna veza sa znanošću, izumima i svemirom postigla je to kod mene, a nadam se da će ovaj poklon potaknuti isto to kod drugih.”

Ferociter G. (14.7.2021.), Blue Origin’s foundation, Club for the Future, selects 19 space-based charities to each receive a $1 million grant, blueorigin.com, preuzeto 15.7.2021.

Science Space Environment News (15.7.2021.), Blue Origin donates $19 million to place nonprofits ahead of Jeff Bezos’ launch, en.news4social.com, preuzeto 15.7.2021.

Wall M. (15.7.2021.), Blue Origin donates $19 million to space nonprofits ahead of Jeff Bezos’ launch, The money was raised by auctioning off a seat on Blue Origin’s upcoming spaceflight, Space.com, preuzeto 15.7.2021.