• Svemir
  • Evo kako će izgledati prvi hotel za svemirske turiste 2025.

Evo kako će izgledati prvi hotel za svemirske turiste 2025.

Hoćemo li stvarno biti u mogućnosti ići na godišnji odmor u svemir? Hoće li ta mogućnost biti dostupna običnim građanima? Kakav će biti smještaj za prosječne ljude?

Masa ljudi, uključujući i mene, spremna je žrtvovati mnogo toga da samo jednom otputujemo u svemir. Vjerujem da je to mišljenje većine ako su ikad pogledali bilo koji film o svemiru u posljednjih nekoliko desetljeća.

Makar ne mogu dati preciznu brojku, rekao bih da je približno 600 ljudi već imalo priliku ići na putovanje u svemir preko različitih misija.  Ovo bi se uskoro moglo promijeniti jer svijet iščekuje otvaranje prvog svemirskog hotela 2025. godine. Prema službenim planovima, hotel će orbitirati Zemljom kao posebni dio svemirske postaje.

Projekt svemirskog hotela.

2019., Gateway Fondacija otkrila je jedan od najambiciozniji planova ikad. Svemirska postaja izgledat će poput kruzera koji može primiti do 100 gostiju i vjerojatno još tri puta veći broj članova posade.

Svemirski brod imat će umjetnu gravitaciju i sadržavat će restorane, teretane, sportske arene i koncertne dvorane. Uz sve to, space shuttle-ovi bit će dostupni gostima za hitne slučajeve.

Godišnji odmor u svemiru?

Usporedba svemirskih letjelica; ISS-a i novog Svemirskog Hotela. Izvor: Gateway Spaceport

Kompanija je nazvala plan rotirajuće svemirske postaje prema Werneru von Braunu, njemačkom znanstveniku iz drugog svjetskog rata koji je napustio Njemačku i postao jedan od glavnih arhitekta NASA-inog Apollo svemirskog programa. Von Braun je popularizirao ideju kružnih svemirskih postaja još 1950.-ih.

Plan Gateway Fondacije je pustiti stanicu u orbitu do 2025., a prvi posjetitelji dobit će priliku navratiti već 2027. prema riječima Tim Alatorrea, višeg projektnog arhitekta. On tvrdi da će normalni ljudi također moći posjetiti svemir unutar narednog desetljeća. Hoće li svemir postati uobičajena odmorišna destinacija?

Informacije o tome kako će gosti stići do svojih svemirskih apartmana, nepotpune su i fragmentarne. Gateway Fondacija kaže da trenutno pregovara sa SpaceX-om kako bi dobila dopuštenje za korištenje Starship letjelice. Nije sasvim jasno koliko će dugo trajati ovo putovanje. Inače za standardni put astronauta na Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) potrebno je oko 6 sati.

Gateway Fondacija nije se izjasnila ni po pitanju cijene smještaja na Von Braun postaji. Prema Orion Span-u, 12-dnevni boravak u svemirskom hotelu zajedno s povratnom kartom koštat će 9,5 milijuna američkih dolara.

NASA s druge strane tvrdi da će cijena jednog noćenja biti približno 35 000 dolara, što je, kada malo bolje razmislite, i više nego pristojno. Problem naravno, predstavlja trošak transporta do svemirske stanice koji trenutno ostaje nepoznat, ali kolaju glasine da će kompanija Elona Muska, SpaceX, izaći s astronomskom cifrom, u rasponu od nekoliko milijuna dolara.

Za usporedbu, prva grupa svemirskih turista koju je sačinjavalo sedam ljudi, platili su Rusiji 20 milijuna dolara za svaki pojedinačni let na ISS između 2001. i 2009.

Kakav će biti godišnji odmor u svemirskom hotelu?

Svi dolazeći gosti prvo će sletjet na pristanišnu platformu svemirske stanice. Zatim će biti odvedeni liftovima u svoje sobe na vanjskom rotirajućem krugu koji će simulirati 1/6 snage Zemljine gravitacije.

Umjetna gravitacija znači da će ljudi moći jesti, baviti se sportom i tuširati se kao da su na Zemlji. No s obzirom da je mnogo slabija, ljudi će također uživati u inače nemogućim aktivnostima.

„Zamislite super košarku s  divovskim skokovima i odskakanjem od zidova“

Tim Alatorre

Umjetna gravitacija nije tu samo zbog zabave, već i zbog sigurnosti. Astronauti koji su proveli dugo vremena u bestežinskom stanju prijavili su znakove naticanja, slabosti, probleme s vidom i druge zabrinjavajuće simptome.

Prema Alatorreu, dizajn hotela neće nalikovati snježno-bijeloj atmosferi kakvu smo navikli viđati u mnogim sci-fi filmovima. Plan je stvoriti kućni komfor pomoću materijala kao što su pluto i bambus.

Većina posjetitelja Von Braun stanice boravit će na njoj jedan do dva tjedna, dok će članovi posade ostati u orbiti oko 6 mjeseci prije nego što se vrate na Zemlju.

Sigurnosna razmatranja

Soba u svemirskom hotelu. Izvor: Gateway Foundation

Međunarodna svemirska postaja (ISS) dokaz je da se u orbiti može sagraditi sigurni objekt na kojemu ljudi mogu neko vrijeme živjeti u relativnom komforu. Unatoč tome, nekoliko ključnih problema ostaje neriješeno. Postoje mnoge komplikacije za goste i svemirski hotel poput rizika od sudara s orbitirajućim svemirskim otpadom.

Astronauti priznaju da mali komadići smeća mogu izazvati ozbiljnu štetu letjelici, no nije potpuno jasno je li to relevantan rizik za ovakav tip svemirskog objekta. Alatorre ističe da će i ISS, i Von Braun postaja imati obrambeni štit te da je njihova orbita usmjerena na način da izbjegne veće komade otpada i krhotina. U slučaju povrede integriteta stanice, hitne barijere pokriti će oštećeno područje.

Na kraju krajeva, posjet svemirskom hotelu bit će kao posjet polarnoj stanici za istraživanje, još jedna ekstremna okolina otvorena za neustrašive turiste.