Jeste li znali?

Atomski broj 115 „moskovij“ – buduće gorivo za put u svemir?

Zašto je ovaj novootkriveni tako poseban u usporedbi s drugim kemijskim elementima iz periodnog sustava?

Periodni sustav odnosno Mendeljejev sustav elemenata, precizno kategorizira kemijske elemente, barem one koji su nam trenutno poznati.  Elementi su poredani prema broju protona. Tom broju također odgovaraju njihove redne pozicije na tablici. U posljednje vrijeme došlo je do otkrića nekoliko novih elemenata kao što je moskovij.

Moskovij je po prvi puta sintetiziran na Zemlji 2003. godine na Zajedničkom institutu za nuklearno istraživanje (JINR) u Dubni, Rusija. Tim stručnjaka koji je provodio eksperimente sastojao se od ruskih znanstvenika i njihovih američkih kolega iz Lawrence Livermore nacionalnog laboratorija. Inicijalni eksperimenti pokazali su postojanje dotad nepoznatog 115. kemijskog elementa.

Zbog velike brzine poluraspada i drugih okolnosti, bilo je teško dokazati njegovo postojanje. Znanstvenici su usprkos tomu ustrajno provodili eksperimente ne bi li iznjedrili konkretan dokaz. Potaknuli su i mnoge druge stručnjake širom svijeta da započnu svoja istraživanja u potrazi za „nepoznatim“ elementom, tada privremeno oslovljenim kao „ununpentij“.

Službena potvrda postojanja moskovija

1. zajednički tim stručnjaka iz Međunarodne unije za čistu i primijenjenu kemiju (IUPAC) i Međunarodne unije za čistu i primijenjenu fiziku (IUPAP) ponovno je analizirao eksperiment iz Dubne te objavio kako eksperiment nije zadovoljio službene kriterije.

Tražili su isključenje novog elementa iz Mendeljejevog sustava. Mnogi teoretičari zavjere gledali su na to kao još jedan pokušaj „autoriteta“ da sakriju istinu o postojanju NLO-a.

Krajem 2015., element 115 službeno je dokazan i postaje dio periodnog sustava elemenata. Godinu dana kasnije dobio je ime „moskovij“ prema moskovskoj regije gdje je po prvi puta sintetiziran. Njegov simbol je „Mc“. Moskovij je dobiven na potpuno sintetički način što znači da se ne može naći u prirodi.

Činjenica da se vodi pod brojem 115 u periodnom sustavu znači da se radi o najtežem i najradioaktivnijem metalu poznatom čovječanstvu. U ovim uvjetima, moskovij je izrazito volatilan. Poluraspad njegovog trenutno najstabilnijeg poznatog izotopa Moskva-290, traje manje od jedne skeunde. Prema Bobu Lazaru, o kojemu ćemo više reći nešto kasnije, samo je pitanje vremena kada ćemo pronaći odnosno sintetizirati neki puno stabilniji izotop ovog elementa.

Koja je poveznica između elementa 115 i teorija zavjera o NLO-ima?

Sigurno si postavljate pitanje koja je poveznica između ova dva fenomena? Što jedan element iz periodnog sustava ima zajedničkog sa izvanzemaljcima? Spomenuli smo Boba Lazara. On je za sebe tvrdio da je fizičar koji je navodno mnogo godina sudjelovao u tajnoj misiji sa sjedištem u misterioznoj zoni 51. Prema njegovoj priči ondje je nakon pada na Zemlju pohranjeno 9 svemirskih letjelica. Lazar je tamo po prvi puta upoznat sa mističnim moskovijem kojeg proučava sve do dana današnjeg.

Tvrdi kako je upravo taj kemijski element pronađen u jednoj od letjelica na kojoj je radio. Dodaje kako je moskovij korišten kao gorivo za svemirske strojeve. Navodno su znanstvenici iz zone 51 pokušali popraviti olupine te razaznati o kakvoj se tu tehnologiji i gradivnim materijalima radi.

Bob Lazar je predstavio ove informacije još 1989., gotovo 15 godina prije prvih pokušaja da se sintetizira element 115 na Zemlji. Naravno da su njegove tada apsurdne i skandalozne tvrdnje uzete zdravo za gotovo. U znanstvenoj zajednici u to vrijeme nitko nije pričao o ovom misterioznom elementu.

Nakon što je napustio sustav i počeo razotkrivati neke stvari koje su se dešavale na teritoriji Zone 51, Lazara su počele progoniti američke vlasti. Tako bar on kaže. Također je spominjao kako su prijetili njemu i njegovoj obitelji. Nakon tih otkrića, više puta je podvrgnut poligrafskom testu koji bi bez iznimke potvrđivao njegove navode.

Moskovij – budućnost svemirskog goriva?

1. godine svjetski tisak izvijestio je da su istraživači sa Sveučilišta iz Kalifornije – Los Angelesa (UCLA) proizveli vrlo težak, ali nevjerojatno lagan metal. Uz to, metal je bio izrazito savitljiv te otporan na visoke temperature. Prema mnogima, ova legura je razvijena na temelju promatranja pale svemirske letjelice jer potpuno odgovara opisu materijala pronađenih 1945. kod Roswella.

Ovo je vjerojatno prvi korak čovječanstva prema proizvodnji vlastitih svemirskih brodova i slobodnijem putovanju kroz svemir. Ufolozi kažu da će uz pomoć svemirskih mašina sličnih Lazarovim izvanzemaljskim brodovima, s novim super-laganim i super-izdržljivim metalima te pogonom na moskovij, ljudi moći nesmetano letjeti zvjezdanim prostranstvima. Prema znanstvenicima, vjerojatno ćemo jednog dana moći otvarati svemirske portale koji će omogućit naprasne transgalaktičke skokove.

No vratimo se na Zemlju i dramu oko službenog priznanja moskovija kao posebnog i stvarnog kemijskog elementa. Mnogi znanstvenici diljem svijeta pobunili su se 2015. kad su čuli vijest o pokušaju proglašenja moskovija nepostojećim elementom. Brojni stručnjaci počeli su provoditi eksperimente i studije širom kugle zemaljske; u Rusiji, Njemačkoj, Švedskoj i brojnim drugim zemljama ne bi li „obranili“ otkriće moskovija .

Konačno, u prosincu 2015. došlo je do službenog priznanja kemijskog elementa broj 115. No, ni to nije bio kraj epske sage. U narednim godinama, kriticizam i sumnja iz raznih znanstvenih krugova ponovno su se javili. Kako trenutno stvari stoje, ove znanstvene struje i dalje nisu uspjele osporiti otkriće niti priložiti adekvatne dokaze za njegovo pobijanje.