Astronomija

Astronaut snimio nevjerojatnu fotografiju Sunčevih zraka koje udaraju Zemlju

Astronaut Thomas Pesquet nedavno je objavio nevjerojatnu fotografiju trenutka u kojemu sunčeve zrake udaraju u Zemlju, stvarajući fenomen poznat kao polarna svjetlost

Jaka polarna svjetlost

Astronaut Europske svemirske agencije Thomas Pesquet uspio je uočiti ovogodišnju super intenzivnu solarnu oluju s Međunarodne svemirske postaje i snimiti prekrasnu fotografiju.

Rijedak događaj doveo je do toga da je atmosfera našeg planeta bombardirana vrlo nabijenim česticama Sunca dok ulazi u posebno aktivan dio svog solarnog ciklusa. Ovaj događaj također pokreće neke prekrasne prirodne pojave, vidljive i sa zemlje i s orbite.

„Bili smo počašćeni najjačim aurorama cijele misije, iznad Sjeverne Amerike i Kanade. Nevjerojatni šiljci viši od naše orbite, a letjeli smo točno iznad središta prstena, brzi valovi i pulsevi posvuda,“ napisao je Pesquet na Twitteru, popraćeno sa slikom sjevernog svjetla.

Podrijetlo predivne svjetlosti

Polarna svjetlost rezultat je toga što dolazeće čestice Sunca ostaju zarobljene u Zemljinoj magnetosferi, duguljastom magnetskom štitu koji okružuje naš planet. Neke od tih zraka prolaze i sudaraju se s atomima u gornjoj Zemljinoj atmosferi, oslobađajući energiju u obliku svjetlosti. Ukratko, milijarde ovih sudara rezultiraju polarnim svjetlom, kao što se vidi na Pesquetovoj slici.

Ove jeseni aktivnost Sunca dosegla je – tijekom svojega jedanaestogodišnjeg ciklusa – temperaturno razdoblje poznato kao solarni maksimum. U ovom dijelu ciklusa vidi se najviše Sunčeve aktivnosti, zbog čega postoji veća vjerojatnost da će se pojaviti polarna svjetlost.

Riječ je o „blistavom showu“ koji je toliko velik i blistav da ga ljubitelji prirode mogu uočiti i na Zemlji i na nebu; ujedno i podsjetnik, ako ništa drugo, na veličinu i snagu naše dragocjene atmosfere.

Elektroni ‘surfajući’ svemirom stvaraju polarnu svjetlost

Anonymus (6. studenoga 2021.), Space Station Astronaut Captures Incredible Photo of Solar Flare Hitting Earth, futurism.com (pristup 9. studenoga 2021.)

Ja sam Filip Šimunjak, student sam završne godine studija ranonovovjekovnog povijesti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. U slobodno vrijeme volim čitati i pisati. Svemir, astronomija i astrofizika fasciniraju me od mladosti.