Astronomija

Astronaut snimio nevjerojatnu fotografiju Sunčevih zraka koje udaraju Zemlju

autor

Astronaut Thomas Pesquet nedavno je objavio nevjerojatnu fotografiju trenutka u kojemu sunčeve zrake udaraju u Zemlju, stvarajući fenomen poznat kao polarna svjetlost

Jaka polarna svjetlost

Astronaut Europske svemirske agencije Thomas Pesquet uspio je uočiti ovogodišnju super intenzivnu solarnu oluju s Međunarodne svemirske postaje i snimiti prekrasnu fotografiju.

Rijedak događaj doveo je do toga da je atmosfera našeg planeta bombardirana vrlo nabijenim česticama Sunca dok ulazi u posebno aktivan dio svog solarnog ciklusa. Ovaj događaj također pokreće neke prekrasne prirodne pojave, vidljive i sa zemlje i s orbite.

„Bili smo počašćeni najjačim aurorama cijele misije, iznad Sjeverne Amerike i Kanade. Nevjerojatni šiljci viši od naše orbite, a letjeli smo točno iznad središta prstena, brzi valovi i pulsevi posvuda,“ napisao je Pesquet na Twitteru, popraćeno sa slikom sjevernog svjetla.

Podrijetlo predivne svjetlosti

Polarna svjetlost rezultat je toga što dolazeće čestice Sunca ostaju zarobljene u Zemljinoj magnetosferi, duguljastom magnetskom štitu koji okružuje naš planet. Neke od tih zraka prolaze i sudaraju se s atomima u gornjoj Zemljinoj atmosferi, oslobađajući energiju u obliku svjetlosti. Ukratko, milijarde ovih sudara rezultiraju polarnim svjetlom, kao što se vidi na Pesquetovoj slici.

Ove jeseni aktivnost Sunca dosegla je – tijekom svojega jedanaestogodišnjeg ciklusa – temperaturno razdoblje poznato kao solarni maksimum. U ovom dijelu ciklusa vidi se najviše Sunčeve aktivnosti, zbog čega postoji veća vjerojatnost da će se pojaviti polarna svjetlost.

Riječ je o „blistavom showu“ koji je toliko velik i blistav da ga ljubitelji prirode mogu uočiti i na Zemlji i na nebu; ujedno i podsjetnik, ako ništa drugo, na veličinu i snagu naše dragocjene atmosfere.

Elektroni ‘surfajući’ svemirom stvaraju polarnu svjetlost

Anonymus (6. studenoga 2021.), Space Station Astronaut Captures Incredible Photo of Solar Flare Hitting Earth, futurism.com (pristup 9. studenoga 2021.)