Astronomija

Zračenje satelitskih konstelacija utječe na astronomiju

Jeste li znali da zračenje s konstelacija satelita koje orbitiraju oko Zemlje utječe na astronomiju? Nova radioastronomska procjena potvrdila je prisutnost neželjenog elektromagnetskog zračenja koje potječe od velikih satelitskih konstelacija.

Znanstvenici iz vodećih istraživačkih instituta, uključujući Njemački Max Planck Institut za radioastronomiju, koristili su teleskop niskofrekventne mreže (LOFAR) za promatranje 68 SpaceX-ovih Starlink satelita. Tim je detektirao “neželjeno elektromagnetsko zračenje” s elektronike na satelitima, odvojeno od komunikacijskih prijenosa koji su tradicionalno zanimljivi radioastronomima.

Zračenje s konstelacija satelita utječe na astronomiju

Nedavno otkriće potiče intenziviranu znanstvenu procjenu drugih satelitskih sustava, jer bi ovo neočekivano zračenje moglo ometati astronomsko istraživanje. Autori studije apeliraju na operatere satelita i regulatore da uzmu u obzir ovaj utjecaj na radioastronomiju prilikom planiranja razvoja svemirskih letjelica i pripadajućih regulatornih postupaka.

Astronomi koji tragaju za slabim kozmičkim signalima konstantno se bore s ljudski proizvedenim radio signalima koji mogu nadmašiti one iz svemirskih izvora. Zbog toga se mnogi radio teleskopi nalaze u područjima sa specijalnim radio zaštitama kako bi se štitili od terestričke interferencije.

Ovo zahtijeva dublje istraživanje

Neki čak postoje unutar radio-tihih zona koje održavaju nacionalni regulatori. Pojava velikih konstelacija satelita dizajniranih za pristup širokopojasnom internetu ili promatranje Zemlje uvodi novi izazov. S mnoštvom satelita na niskim zemaljskim orbitama, bilo koji radio teleskop može imati više satelita koji emitiraju signale u svom vidokrugu u svakom trenutku. Otkriće dodatnih ne-komunikacijskih izvora je novost i zahtijeva dublje istraživanje.